mandag den 25. august 2008

Boldtalent udover alle grænser

Jeg var egentlig glad for, at jeg lige nåede at fortælle min svigerinde inden vi gik på badminton banen i lørdags, at jeg faktisk havde spillet badminton i 5 år. Bare sådan ligesom for, at hun var forberedt på at møde eliten.

Men hvad det er for nogle ketchere der er kommet på markedet, siden jeg lagde ketcheren som 14 årig - ja det ved jeg sørme da ikke. De er blevet mindre i omfang og mindre skudsikre. Lad os bare sige, at der ikke ligesom var et naturligt flow i vores bolde. Den ene servede. Og sørme om så ikke den anden servede som svar derpå. Enkelte gange gik vi galt i byen og fik slået bolden retur til afsender. Men for at det ikke skulle gå hen og blive en vane, fortsatte vi ufortrødent med at slå temmelig mange huller i luften. Yderst undrende i øvrigt. For vores skarpe boldøjer, kunne da ikke sådan tage SÅ meget fejl. Men hold da det var morsomt. Jow - vi er rene naturtalenter. Udi at grine vel at mærke.

Ellers en weekend, hvor jeg den ene af dagene lå i blød det meste af dagen. Gik fra det ene vandland til det andet. Både de romerske bade og det sjove vandland. Hygge med familien fra Luxembourg og 1000 geniale kommentarer fra små mennesker på hhv. 3 (næsten 4 - hvilket man går MEGET op i herhjemme), 4 og 6 år.

Jeg har også oplevet, at min skønne niece på 4 år er den rene lystløgner. Eller også lever hun bare i en fantastisk fantasiverden. Mange små skønne historier af det pureste opspind har jeg lyttet til. På et tidspunkt tiltaler en ældre dame eksempelvis hende og jeg, og jeg fortæller at jeg er hendes faster. "Nej - ved du hvad dame - du skal altså ikke tro på hende. Hun er altså min mor og ikke min faster". Jeg er sikker på, at jeg IKKE er hendes mor. For så har jeg lavet fy-ha med min bror. NOT!!!

Nå men altså - skøn skøn weekend. Ovenpå choket over, at min rigtig rare chef har sagt op (og rejser til den branche som jeg forlod for 4 år siden) og vi nu selv skal prøve at finde vejen frem. Det skal nu nok gå.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

HEJ HELLE
NICE BILLED AF MALENE I KATTEBURET OG MIG SOM FORTÆLLER SIGURD HISTORIE HEHEH NÅ MEN HYG JER FRA KUSINE KAMILLA

Anonym sagde ...

Altså Majsen, jeg kom helt til at grine over din beskrivelse af badminton eventyret. Kan lige se det for mig :o))

Små mennesker har bare nogle sjove observationer og endnu sjovere måde at udtrykke dem på.

Majsen sagde ...

Hej Kamilla. Du kan tro jeg er glad for din hilsen og dejligt at være sammen med dig i weekenden. Håber du nyder at være hjemme igen.

Knus fra faster.

Perle: Du skal ikke tænke så meget i billeder. For det kunne gå hent og blive rigtig grimt altså :-) :-)

Lotte sagde ...

Griiiin!
Jeg tror, jeg ville spasse lige så meget, hvis jeg fik en ketcher i hånden i dag - selvom jeg en gang var ret habil til badminton, tror jeg nok der er noget om det der 'use it or loose it' ;-)
Tak for et godt grin!

Majsen sagde ...

Lotten: Hvaaaa..........gir du en kamp? Det kunne sikkert være ligeså sjovt.