onsdag den 22. oktober 2008

Sparekniven

Det blev ALT for sent i går. Der blev lagt budget og livremmen skal strammes ind i et halvt års tid. Vi skal spare. Sammen. Spare sammen. Der kommer en stor udgift for os i maj måned. Men vi glæder os til, at betale regningen.

Honey og jeg har talt om det i 7 år. Ligeså længe som vi har været sammen. Det har været planlagt før i tale og tanker. Men der kom altid noget i vejen. Sidst vi talte om det var, da Jacob døde. Der er noget vi skal - noget vi skylder os selv. Vi skal til New York. 6 dage bare ham og jeg. Der er lige en masse praktisk der skal planlægges forinden, med en lille dreng på 4 år (så hvis bedsteforældre læser med, så ved I nok hvad vi vil spørge om.......) som jo ikke bliver del af denne tur. Han vil ikke få noget ud af det.

Han får en tur af de store sammen med mor og far om 3 år. Der er det østen det gælder. Thailand og de små øer, samt en tur til Borneo og se regnskov og besøge vores orangutang Tweety. Så er han 7 år og kan deltage i planlægningen og være med til at forstå hvad det egentlig er.

Der er da mange ting jeg gerne vil have til hjemmet. Men jeg bliver altså langt mere lykkelig over, at spare sammen til disse ture end at have nye sofaer. Det er også rart at vide, at de sure dage som jo er ind imellem pga. travlhed på job osv., rent faktisk har en gulerod i vente.

Jeg glæder mig meget.

Og nu skal sønnike og jeg køre en omvej for, at komme til Århus. Vi kører til en togstation og sætter bilen og så med tog til Århus. Han er vild med tog og vil bare så gerne køre i IC3 tog. Så skal han også have sådan en dag. Senere på Aros og se Boy, spise frokost på den meget fine restaurant der hedder Salling cafeteria (det er han VILD med - moderen forstår det ikke helt) og i H&M for at købe gule underbukser! Sidstnævnte handler om, at vi på sommerferien pludselig stod med en dreng der kastede op og vi havde ikke noget at tørre ham med. Udover det ekstra tøj der lå i bilen. Der var nogle gule underbukser som blev brugt som mundserviet og efterfølgende smidt ud. Det er han aldrig rigtig kommet sig over, og savner altså meget de små gule. Jow jow.......

8 kommentarer:

Lotte sagde ...

Jeg kender så godt de tanker, Majsen. Kender følelsen af at spare op til den gulerod, der gør det hele værd at knokle for. Den gulerod, som det er så vigtigt at man ikke mister af syne, når der er dage, hvor man synes, det bliver for surt.
I får en fantastisk tur til NY, det er jeg sikker på. Og jeg er da sleeeet ikke spor misundelig ved tanken om, at I skal til Borneo. Det vil jeg virkelig også gerne en dag. Men det bliver godt nok ikke lige foreløbigt...

Maomis sagde ...

Den dreng – eller i hvert fald din beskrivelse af ham – får altid et smil frem på mine læber. I er et skønt par ... alle tre – hvis man kan sige det.

Jeg bliver helt misundelig når du skriver om New York. Jeg ELSKER den by og har været der flere gange. De gange lever jeg stadig højt på og kommer sikkert til at skulle gøre det mange år frem, for rejser var noget vi gjorde det i en gang. Det er slut med den slags luksus. Måske en dag ...

Rigtig god tur! Både til NYC og the Salling restaurant. :-)

Anonym sagde ...

ELSKER NY! Glæde jer! Det er sådan en fantastisk by. Manden og jeg var der på en MEGET romantisk tur lige da vi var blevet kærester. Ja, ikke mere end en uge efter at vi officielt var blevet et par, så tog vi helt spontant 6 dage til New York. Lige før jul, midt i juletravlheden. Vi har rejst meget siden, men NY vil altid stå som noget helt specielt. Slæde i Central park, helikopter tur over skyline, en hel dag på MOMA med kunst og masser af hvidvin til frokost, ud i kulden igen, kysse på alle gadehjørner..... Ja jeg kunne blive ved! Skal nok spare jer for flere drømmerier... ;-)

Det bliver da også bare helt fantastisk med turen til østen. Borneo har også været meget på tale herhjemme. Men på grund af ønsket om at få børn og samtidig tage malariamedicin, har den tur måtte vente på sig! Men vi skal da også ned og sige hej til vores adoptiv abe, Zakia.

Det er godt med nogle gulerødder i livet....

Kram og dagdrømme fra mig...

Grønlandsposten sagde ...

Sikke nogle skønne fremtidsplaner! Der skal være noget at se frem til - og leve højt på bagefter. Jeg insisterer på, at vi skal på ferie næste år, skulle egentlig have været af sted i år, men der kom lige en flytning i vejen...

Majsen sagde ...

Lotten: ja du må om nogen kende til, at spænde livrem ind og gå efter målet.

Jeg kunne nu ellers godt lige være klar på, at aftale at mødes på Borneo og besøge vores små aber. Kommer I ikke den vej på jordomsejlingen?

Maomis: Jeg ELSKER også selv New York og har også været der mange gange. Rejste ifbm. tidligere arbejde dertil ret ofte (samt Seattle, Toronto og Chicago), men det job sagde jeg selv fra overfor for 8 år siden. Men jeg længes stadig efter byen. Det er for mig verdens metropol, selvom jeg også syntes der er mange andre skønne steder. Der ER intet som New York.

Og p.s. - vi kom aldrig i Salling. han blev draget af Aros's udvalg af spiselige ting. TAK.

Jeanette: hvor er det en dejlig anekdote og jeg elsker passagen: kyssede på hvert gadehjørne. Det tror jeg også vi vil gøre.

Vi var også meget impulsive som helt nyforelskede og bookede først dage i Berlin og et par uger efter i London. Ikke så eksotisk som New York, og den spøger hele tiden. Vi har oplevet hver for sig, men på vidt forskellige stadier i vores liv. Jeg har været der så meget, at jeg ved (eller måske vidste), hvornår der var et lille listig loppemarked hvor, eller hvor de indfødte gik på Salsa bar osv. Jeg kunne snildt bo derovre. Men aldrig kunne jeg bo i København. Det er da mærkeligt. Jeg kunne også bo i Berlin, men aldrig i London. Det er vel noget med, om byen "taler" til een. NY taler i den grad til mig og os.

ER det så ikke dig vi mødes med på Borneo?

Grønlandsposten: jeg bliver nysgerrig: hvor planlægger I rejse hen til? At rejse er bestemt at leve.

Anonym sagde ...

Det lyder helt fantastisk. Vi har en USA rejse til gode. Når campingvognen sælges engang, så skal de penge omdannes til den rejse.

Uhhh og den planlægning er altså bare så hyggelig.

Susanne sagde ...

Drømme skal forfølges. Om det så er drømmen om et par nye gule, eller drømmen om NY.

Det lyder som rigtig lækre planer, I har lagt. En lille ferie - bare for to.... Uhm..

Grønlandsposten sagde ...

Majsen, vi drømmer om mange steder. Australien, USA, Vietnam, Peru, Island... Jeg vil gerne vise ham Berlin. Der er ingen konkrete planer endnu, bare drømme. Vi har dog bestemt, at vi tager til Danmark i julen, hvis kæresten kan få ferie. Ikke så eksotisk, men det betyder meget for mig, at han ser, hvor jeg kommer fra og møder min familie og mine danske venner.