søndag den 12. oktober 2008

Desperat - i yderste konsekvens

HJÆÆÆLLLLPPPP!!!!! Hvem kan sy? Og hvem tør, begive sig ud i opgaven med at hjælpe mig med at sy en lille drenge habit?

Min helt egen Sigurd fan, ønsker sig et rigtig grimt sæt Sigurd tøj. Vi taler altså om skotsternet rød habit (uhhhhh - jeg får drag om munden) og det bliver mega grimt. Men hvad han ønsker skal han få. Jeg har købt stof og alt det der ellers skal bruges - incl. mønster.

Jeg ejer ikke evnen til at sy. Jeg ved der er noget der hedder stof, tråd, symaskine, knapper, foer osv. Men derfra og så til, at blande disse begreber sammen til noget, man rent faktisk kan tage på kroppen. Næh nej - sådanne evner må ingen tilskrive mig. Jeg har forhørt alle de steder hvor jeg tænkte, at der måske var nogle med disse sy evner. Men ak nej. Bloggen er nu snart sidste udvej. Og jeg vil så gerne indfri hans højeste ønske.

Hvis ikke du selv kan, kender du så ikke en der kan? Skriv til mig her, eller mail mig på hermansen@c.dk. Jeg skal bruge det til den sidste weekend i november. Så kan han få det på til næste koncert med Sigurd Barrett. Og så er vi jo også i god tid med fastelavns kostumet.

.......og han kan lige vove på, at narre mig til at få det på i børnehaven. For jeg kan ikke stå for de små bedende øjne og så ender jeg med, at sende sådan en mundering afsted. Mærkelig mor altså !

12 kommentarer:

Maomis sagde ...

Du er da verdens bedste mor. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe dig med at opfylde drengens højeste ønske. Det er simpelthen så sødt.

Måske skulle du prøve at kontakte Sigurd og spørge ham hvor han har sit kostume fra. Måske kan han hjælpe med at fremskaffe det helt rigtige. Ved ikke om det vil hjælpe, men det var da et forsøg værd.

Lotte sagde ...

Jeg ville så gerne hjælpe dig Majsen, for sy det kan jeg jo, men jeg har allerede flere projekter der ligger og skriger til mig om opmærksomhed (fx tre bogprojekter for Gyldendal!) og jeg har lovt mig selv, at jeg får afsluttet nogle af dem, inden jeg tager flere opgaver ind.
Det er nok også bedst, hvis du kan finde en i Århus eller omegn, hvis der skal laves tilpasninger mener jeg. Jeg håber sådan, at det lykkes, for der er vist ingen tvivl om, at knægten bliver henrykt!
Jeg tænker lige lidt videre - hvis jeg kommer i tanke om nogen, så skal jeg nok sige til.

Lotte sagde ...

Forresten, prøv da at spørge Maja Kirstine (Annes veninde): http://majasrodebutik.blogspot.com/2008/10/ferie-i-efterret.html
Hvis man kan lave kostume til en hospitalsklovn, kan man vel også syge en drengehabit i skotstern?!

anjoe sagde ...

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men tilslutter mig koret, at selvfølgelig skal det tøj sys ;-)

Susanne sagde ...

Gid jeg kunne. Tænk at kunne blive udråbt til helten i drengens liv.

Men jeg glæder mig rigtig meget til at se billederne, når det hele er færdigt.

Anonym sagde ...

Det er imponerende så vild han er med ham Sigurd. Smiler helt ved tanken om dette......anderledes... jakkesæt. Det må simpelt hen udløse et billede af mini-Sigurd til den tid .-)

Majsen sagde ...

Sofie: jeg har forsøgt at finde frem til Sigurd, men kan kun finde et booking bureau til ham. Men jeg har jo alle remedier til sættet - mangler blot en syerske.

........og ydmygt tak for dine søde ord om moderen.

Lotten: du er fantastisk. Jeg skal klart prøve hos Maja. Se - det giver måske allerede pote. Og så er der ekstra belønning på vej i dit favør.

Anjoe: det er præcis hvad det skal. Det skal blive til noget.

Susanne: jeg glæder mig også rigtig meget til billederne :-) Og til at filme, når han åbner pakken. Tror han begynder at græde af glæde (moderen gør helt sikkert....)

perle: hvis nu jeg siger, at han kan alle Sigurds replikker fra de DVD'er han har, så kan du danne dig et billede af hvor stor en super fan man er. Han ønsker sig også et Bjørne Teater (et som Sigurd har med i sine udsendelser) og sådan et er vi ved at snedkerere til ham. En fødselsdags gave til på søndag. Ihhhhhhh jeg glæder mig :-)

Maomis sagde ...

Nøj, det bliver så godt!!! Jeg kan slet ikke vente. Jeg håber virkelig du finder en der kan sætte det sammen på den helt rigtige måde. Var det en idé at kontakte en rigtig skrædder? Bare en tanke ...

Anonym sagde ...

Proev at kontakte disse to fantastiske kvinder: http://www.selmaoglouise.dk/

Anonym sagde ...

Har du fundet een der kan hjælpe dig ?
Hvis ikke vil Jeg gerne PRØVE.
Jeg kan sy, men har ikke prøvet at sy sådan en jakke før, så...
wodpoulsen@hotmail.com

Jeg bor i Bagsværd.

Anonym sagde ...

Hej!
Jeg faldt over din side, da jeg desperat søgte efter et lille klaver til min Oskar på 2½ år- han er nemlig også kæmpe stor Sigurd fan!!!
Vi er dagligt inviteret til "koncert" hvor han imiterer Sigurd i helt ned til de små detaljer -så rart at høre, at vi er flere i samme båd!! ;-)

Hilsen
Tine

Majsen sagde ...

Hej Tine

Vi fandt faktisk et lille piano i fætter BR til jul og det har spillet dagligt lige siden.

Nyd jeres lille Sigurd - det er ikke den værste underholdning man kan blive udsat for :-)