mandag den 20. oktober 2008

Dagen derpå

En dreng på 4 år står i går i køkkenet og et gys går igennem ham.

"Jammen lille skat dog - hvad sker der?"

"Mor - det kilder helt i min mave. Hvorfor gør det, det når jeg er 4 år?"

"Jeg tror du har sommerfulge i maven"

"Hvordan kan der være sommerfugle nede i min mave?"

"Det er fordi, at du syntes det er SÅ spændende at have fødselsdag at det helt kildrer nede i din mave. Det kalder man for sommerfugle"

"Mor - jeg elsker bare sommerfugle"

Han havde verdens bedste dag. Det var ihvertfald hvad han sagde, da han skulle sove i går. Med den nye cykel stående ved siden af sengen. At få et ægte Sigurd Barrett bjørneteater lavet af mor og far, vakte kæmpe jubel. Der er ikke det barn i børnehaven i dag, der ikke er informeret omkring i går. Og så siger billeder måske bare mere end 1000 ord.





7 kommentarer:

Maomis sagde ...

Åååhhhh ... hvor er han skøn!!! Jeg elsker også sommerfugle – også dem i maven. ;-) De billeder siger mere end 1000 ord. Det ser vidunderligt ud. Der mangler bare et billede, synes jeg ... Jeg er vildt nysgerig efter at se Sigurds bjørneteater.

Helle sagde ...

Hvor er han da bare dejlig. Det lyder som den perfekte børnefødselsdag.. Og jeg er altså også ret nysgerrig efter at se det der bjørneteater. :)

Lotte sagde ...

Jeg elsker også sommerfugle :-) Og 4-årige, der elsker sommerfugle :-D
Er helt vild med billedet, hvor han sidder med hænderne for munden og glad overraskelse malet over hele ansigtet!

Grønlandsposten sagde ...

Skønne billeder af en meget glad dreng! Sommerfugle er et hit, især når de bliver opdaget af en 4-årig!

Majsen sagde ...

Sofie: Sommerfugle er fantastiske. Og min lille søn giver dagligt mine sommerfugle brød nok til, at de blafrer rundt. Han giver også mig gys over hele kroppen. På den gode måde.

Helle: Det VAR en rigtig god dag. Og tak for de fine ord.

Lotten: ja helt ærligt - er han ikke bare en overraskelse der af de helt store? Jeg så ikke selv øjeblikket, da jeg kom ind med kagen. Men min dygtige fotograf fangede øjeblikket. Og med det helt rigtige store papparazia foto apparat. Sååååååååå - jow jow....

Grønland: Jeg vil tro, at han nu ved hvad sommerfugle går ud på. Det var ligefør han også havde dem i dag, over at skulle køre med IC3 tog.

Barneglæde - uh der findes vist næsten ikke noget bedre. Det er kontant afregning.

Anni Albæk sagde ...

Kære Majsemor

Når jeg ser de billeder og høre om din søn, så får jeg helt lyst til at have min egen. Det kommer fra en person, der endnu ikke har prøvet at være skruk og som har rundet de 30 for et godt stykke tid siden. Så det er mao en meget stor udtalelse. Men den kærlighed jeg mærker du har til din søn - selv gennem en blog - er så stor, at jeg også gerne selv vil prøve at føle sådan. Det gør livet værd at leve.

Majsen sagde ...

AnniLouise: jeg får helt kuldegysninger når du skriver sådan. Jeg var slet ikke klar over, at det kunne få den effekt.

Og du har helt ret i, at det altså er en af de helt store meninger med livet. Sådan føler jeg det ihvertfald. Det har givet mig et indhold jeg ikke anede eksistrede.

Og bare så du lige ved det: jeg elsker at følge "blogbabyernes" tilblivelse og følge dem bagefter på siderne rundt omkring. Det kunne være rart med endnu een :-)