fredag den 17. oktober 2008

Snart 4 år

Jeg maler, bager, arrangerer, skal til fysioterapeut, skal købe små ting til skattejagt (og det bliver ikke i søde sager kategorien), til kaffe hos en nabo og tale om en anden nabos mishandlede hund (vi ringer til dyreværnet og indberetter), skal gøre rent, handle ind, rydde ud i legesager og ud for at købe en stor gammel nøgle.

Det er vist okay, at jeg har en fridag i dag. Den strækker sig faktisk helt til torsdag morgen, hvor jeg atter sidder på min pind kl. 06.30 (hvilket jeg glæder mig til, efter en kæmpe påskønnelse af min arbejdsindsats).

Der er børnefødselsdag x 2 i allernærmeste fremtid. Fire hele år runder drengen på søndag. Og jeg kan rolig afsløre allerede nu, at han får opfyldt eet af hans allerstørste ønsker. Det er bl.a. derfor, at jeg maler og min mand har været i snedker værkstedet. En god gammeldags hjemmelavet gave til sønnen. Men når han nu ønsker sig noget som man ikke kan købe i butikkerne, så er det da egentlig meget heldigt at hænderne er skruet ordentlig på.

Kryds lige fingre for, at vejret arter sig på søndag. For vi har planlagt at bage snobrød udendøre som et lidt anderledes indslag til børnefødselsdag. Vores første indskydelse var, at tage i skoven og bage snobrød i en lysning, specielt indrettet til formålet. Men ved nærmere eftertanke bliver det vist i haven istedet. Det er rigtig meget der skal slæbes med til 26 mennesker, ingen pusleplads til de aller mindste eller mulighed for håndvask efter dej på fingerne eller toilet besørgelse i skoven. Derudover detaljen med, at jeg tror vi vil få problemer med at overbevise fødselsdags barnet om, at alle fødselsdagsgaverne skal blive hjemme og vi drager på tur. Det var ikke helt gennemtænkt i første omgang. Selvom jeg syntes det kunne være genialt. Og for et par timer gik det nu også nok.

Men frisk luft findes også i haven og det bliver med garanti ligeså hyggeligt. Når vi lige får revet alle bladene sammen får vi skam også samlet nok til, at der kan blive en god "hoppeborg" af blade. Jeg har hørt rundt omkring, at koncept børnefødselsdage er vældig in. Den ene skal overgå den anden. Det er jeg ikke rigtig tilhænger af og syntes det er et skråplan. Børnene er mindst ligeså glade for snobrød og en bunke blade. Det er ihvertfald min faste overbevisning. Altså selvom det er en del år siden, så husker jeg stadig hvor fedt det var at være barn og være ude i efteråret. Så ingen Ronald McDonald, leje af hoppeborg, tivoli ture, pølsevogn eller pauseklovne her.

Børnefødselsdag anno 1950 med hjemmelavede gaver og ud i naturen (men hov - det lugter jo også næsten af et koncept. Auuuggghhhhhh.............).

8 kommentarer:

tankehal sagde ...

vil da godt adopteres af jer ? hvad siger i til det ? 33 årig udbrændt folkeskolelærer ? normalt sød og rar især hvis hun vandes med rødvin hver aften, ææælsker pizza og snobrød, kan måske bruges til at passe børn lidt :-) vil gerne gå til ridning, håndbold, klaverspil, have eget værelse, trådløst internet, egen bærbar, egen bil, osv osv :-)

Maomis sagde ...

Det lyder som det skønneste af alle koncepter! Bare det var mig der skulle til fødselsdag hos 'Sigurd' på søndag. Tillykke med de næsten 4 år.

Anonym sagde ...

Hvordan gik det m Sigurd-habitten?

Grønlandsposten sagde ...

Drengen får den bedste fødselsdag! Konceptet er helt i top. Tilykke med ham :o)

Susanne sagde ...

Hvis ikke det var fordi, der er en pokkers masse vand imellem os, så ville jeg gå en tur på dagen og se, hvordan det spænder af.

Rigtig god fornøjelse.

hanneb sagde ...

Det lyder som den allerbedste fødselsdag:-) Tillykke med ham.

Majsen sagde ...

Tankehal: Jeg tror jeg har vin nok til en del aftener, min kummefryser har top på mht. hjemmelavet pizza (det er faktisk sandt), snobrød bikses nemt sammen, der ligger en nyåbnet rideskole 200 meter herfra, håndbold hallen er der 3 km. til, du må låne Sigurds lille plast klaver, og vi har også trådløs internet. Men så slipper jeg også op der ifht. din liste.

Årh nej - passer da ikke. Jeg har masser af biler. Gule, grønne, blå, røde og en lilla. Du sagde jo ikke noget om størrelse vel? Så kom du bare.

Maomis: Du er hermed inviteret :-)

Anonym: jeg tror jeg har fundet een til at sy, men hvis ej så følger jeg dit link! (går udfra at det var dig der "lagde" besked forleden i andet indlæg).

Grønlandsposten: det er helt godt, at ihvertfald de voksne kan se meningen med konceptet. Og de børn der kommer kan helt sikkert også.

Susanne: jeg har hørt, at vandene tørrer ud natten til i morgen, så du skal endelig bare komme gående forbi. Der er også boller, lagkage, kaffe, snobrød og hjemmebagt pizza til dig min kære.

Hanne B: Tak skal du have. Jeg er også ret sikker på, at dette er en fuldtræffer i hans univers.

Bitten sagde ...

Smukt fødselsdagskoncept GrønMajse. Sønne er en heldig én.
Håber I får en fantastisk dag.