mandag den 15. september 2008

Spørge Jørgen

Næsten 4 årig dreng, er virkelig kommet i spørge hjørnet. Uddrag:
  • Hvorfor hedder A ikke P (bogstaverne altså)?
  • Hvordan blev du til en pige?
  • Hvorfor kan en kat spinde?
  • Hvad er der inde i melet?
  • Hvorfor lukker man øjnene når man sover?
  • Hvorfor er et tæppe varmt? Er der en brændeovn indeni det?
  • Hvordan kan du finde ud af at arbejde?
  • Hvorfor hedder det en børnehave?
  • Hvad ved farmand?
  • Hvorfor er moster ikke en dreng?
  • Hvordan ved vandet at det skal være vand og ikke juice?
  • Hvorfor skal du ikke klippe dine negle mor?
  • ...........og 10.000 kr's. spørgsmålet: hvordan har I lavet mig?
Det er skægt at opleve verden igennem en lille drengs øjne.

.........og her er så mine svar:

  1. A hedder ikke P, fordi A er ligesom Abe. Det ville lyde skørt hvis man sagde Pabe (ja ja - men han åd den)
  2. Jeg blev en pige fordi at jeg vidste at jeg gerne ville have at du skulle bo i min mave, når jeg blev voksen. Så kunne jeg jo ikke være en farmand - vel?
  3. En kat kan spinde, fordi den har en lille motor inde i kattekroppen. Når den har det rart, tænder den lille maskine og så kan vi høre det.
  4. Der er mel inde i melet.
  5. Nej - kan du se en brændeovn måske? Det er varmt fordi det er lavet af ulden fra fårene (her kom så atter: hvorfor deeetttttt????)
  6. Jeg kan finde ud af at arbejde, fordi jeg var dygtig i skolen og fordi du er så god til at hjælpe mig med alting. Så er jeg jo ikke træt når jeg skal på arbejde, fordi du hjælper mig med at lave maden. Og SÅ bliver man god til at arbejde.
  7. Det hedder børnehave, fordi at I har en stor have at lege i, og den er fuld af børn.
  8. Farmand ved ALT (no shit - han ved de mærkeligste ting....)
  9. Moster er ikke en dreng fordi, hun ville helst lege med dukker.
  10. Fordi juice lugter og klistrer når det bliver varmt. Man kan jo ikke vaske hår i juice.
  11. Fordi, damer skal have neglelak på og fordi så kan jeg kradse dig på ryggen.
  12. Vi lavede dig på den måde, at mor fik et æg ned i naven. Så kom far med en lille frø. Og den lille frø hoppede ind i ægget og der kunne den rigtig godt lide at være. Men så fandt den lille frø på, at den ikke ville være en frø mere. Den ville være en dreng i stedet for, og den lille dreng blev dig. Så boede du inde i mors æg der lå inde i min mave og derfor blev jeg SÅ tyk (og så siger han: slog du så ægget ned i en skål så det gik i stykker, og så kom jeg ned i en skål. Åh - hvis dog bare en fødsel var så nem......).

7 kommentarer:

Bitten sagde ...

Er jeg mon den eneste, der sidder og venter spændt på moderens svarliste? ;o)

Kram Bitten

Anonym sagde ...

Der fik jeg dagens bedste grin og det trængte jeg virkelig til! Hvor er han skøøøøøøøøn! Og jo, jeg glæder mig ligesom Bitten til svarlisten! Held og lykke!

Lotte sagde ...

De er SÅ sjåwe i den alder!!!
Min niece er også gået fuldstændig spørge-amok!

Og når man så bliver træt af at svare på indlysende spørgsmål, returnerer man bolder og siger 'hvorfor tror du?', hvortil hun bare svarer 'Jeg ved ik' det!'

Sebastian sagde ...

ja jeg venter også spændt på svarene ;-)

Dejlig knægt og kloge spørgsmål, synes jeg.

Majsen sagde ...

Ja så har jeg lagt alle svarene ud i indlægget :-)

Anni Albæk sagde ...

imponerende svar....

Majsen sagde ...

AL: det er med at være kreativ ind imellem. Nogle gange tænker jeg selv: hvorfor fik han lige den tanke? Som i dag hvor han spurgte: hvorfor kommer der en numse oppe for enden af benene? Det var da godt tænkt, for tænk om benene bare fortsatte, og ryggen var delt i 2 stænger.