lørdag den 6. september 2008

Pandekage huset

Klokken er middag og jeg fistrer stadig rundt i nattøjet. Godt svedig ovenpå udrydning af ugens høst af støv partikler, bortviskning af fedtede fingre på vinduer, brug af toiletbørste i flertal og generelt bare våde klude på alle vandrette overflader. Huset skinner, drengene er til fitness og jeg kunne godt bruge et stooorrt varmt kar fuld af vand indeholdende lækre olier. Men i mangel af samme kan et brusebad også gøre underværker.

For første gang i mange uger (og jeg mener mange uger), har jeg haft tid til huset. Det er skam blevet gjort i alle disse uger, men klokken sent om aftenen hvor jeg burde ligge i min seng. Weekenderne har været booket alt for hårdt. Nu skal der skal plukkes blomster ind. Og der skal samles nedfaldne æbler til årets høst af hjemmelavet most. Der er bestilt tid til leje af en maskine der forvandler æbler til drik. Vel at mærke næste søndag.

Jeg kan også konstatere at nu er alt det praktiske gjort, og jeg har over en halv dag til ren familie hygge. Det er store sager og rent guld ned i min lille kurv. Jeg kan dog også mærke på mig selv, at jeg ikke har overskud til at der bliver slæbt beskidte sko ind i huset, at sønnen vil lave mærkelig retter i form af: rugbrød smuldret ned i mælk, tilsat kaffe pulver, banan stykker, salt, peber og mel (skulle nogle være i tvivl, så ligner sådan en omgang resultatet af en rigtig grim: pyh - jeg fik vist for meget alkohol at drikke i går). Jeg kan nok overtales til en portion pandekager. Med mig som den primære styrmand på projektet og ham som ivrig kommenatator. Han har et flip i øjeblikket med æg! Alt hvad der har med æg at gøre, er gud. Som jeg husker en pandekage opskrift, er de repræsenteret i overflod der, og det må give mig lidt point på kontoen.

I morgen er der Legoland i form af firma arrangement på min arbejdsplads. Længe ventet fra sønnens side. Så meget, at han smuttede ind til os i smørhullet natten til i går, og ville tale Legoland tur med mig klokken "det er ikke nu vi skal snakke lille skat". Det var ihvertfald meget mørkt udenfor.

I øvrigt lover jeg højt og helligt, at stemme på det parti der ved lov indfører 26 timer i døgnet.

3 kommentarer:

anjoe sagde ...

Dit ønske sker vist senere end medvind på cykelstier *LOL*

Håber at I får alletiders oplevelsestur i Legoland ;-)

Susanne sagde ...

Den er jeg med på. 26 timer.

Og ellers tillykke med en vel overstået kamp mod snavs og fedtede flader. Var det bare mig.

Majsen sagde ...

Anjoe: Jeg er faktisk bange for, at du har ret.

Susanne: Vi må danne et støtteparti.