mandag den 8. september 2008

De trak kørekort i en automat

Kan simpelthen ikke forstå de der bilister, der bare skal køre som sindsyge og overhale ligeså snart der er den midste mulighed på et kort overhalings stykke. Specielt ikke når jeg erfarer, at vi faktisk holder i den samme kø ved lyskrydset ca. 15 km. lægere henne af vejen. Hvad får de ud af, at komme "3 biler hurtigere frem" end mig? Det giver jo absolut ingen gevinst i den sidste ende, men de sætter livet på spil for dem selv og andre.

Ja tolk gerne, at jeg hver morgen møder disse mystiske bilister. Og de er så pokkers tæt på at braldre ind i modkørende, laver stærke opbremsninger og trækker ind igen osv. For dælen da også.....! Ej heller forstår jeg manges uhensigtsmæssige kørsel på motorvejene. Der er faktisk en regel mht. afstand til forankørende. Den syntes jeg ikke rigtig at kunne se bliver fulgt derude. Næh nej - HELT op og ligge der hvor man ikke kan se bagved liggende bilists lygter i bakspejlet. Der må være mange der ikke tænker på, at når det går galt så går det altså RIGTIG galt. Har mange så travlt, at de ikke kan klare at turen måske tager 3 minutter længere? Hvad er 3 minutter mod et mistet eller kvæstet liv. Jeg forstår det altså ikke.

Mere politi på vejene tak.

6 kommentarer:

tankehal sagde ...

helt enig !!
Ps jeg kan ikke maile dig din mail boks er fuld får jeg at vide

Susanne sagde ...

Lige mine ord...

Majsen sagde ...

Tankehal: Har du evalueret det sendte?

Susanne: Ja nogle gange føler man at man er ene om at have det sådan. For så mange opfører sig jo så tosset. Men godt at vide, at jeg ikke er alene i min opfattelse.

hanneb sagde ...

Ja, jeg undrer mig også.

Anonym sagde ...

Samme oplevelser har jeg på motorvejen fra Fyn til Jylland hver morgen. Come on!! Det er måske 2 minutter før de kommer frem. Det er SÅ irriterende.

tankehal sagde ...

ja jeg skriver til dig en af de nærmeste dage jeg er meget glad og taknemmelig. Har bare sindsygt travlt i disse dage