torsdag den 4. september 2008

Skoleskemaet

Intet nyt er godt nyt.

Ja det er faktisk det mest fornuftige jeg skrive. For det er jo sådan det er.

Mit liv er som et skoleskema. Ting på fastlagte tidspunkter, og når igennem hele spektret igennem en uge: dansk, regning, sprog, maskin skrivning, idræt, hjemmekundskab, sløjd, geografi (altså den der køretur til og fra arbejde) biologi samt fysik/kemi (kan man ikke komme den der gode kemi imellem mennesker ind herunder???).

Jeg må endnu engang lige fortælle, at jeg er glad for mit "skoleskifte" og nye skoleskema. Men een ting forstår jeg bare ikke: hvorfor hænger det sådan sammen, at jo mere man har om ørene - jo mere når man faktisk?

Altså da jeg gik hjemme ville jeg aldrig have nået alt det jeg gør nu. Næsten tværtom. Men nu var det jo også sådan, at jeg gik hjemme pga. en/flere årsager. Men alligevel.

Men een ting skærer dybt i mit hjerte hver dag: jeg kan ikke komme op til min lille dreng på kirkegården, som jeg gjorde næsten hver dag i knap 8 måneder. Det er hårdt syntes jeg. Men i morgen har mig og sønnike aftalt, at vi skal op og hygge med lillebror. Og spise kage bagefter. Bage boller sammen og tage en tur i legetøjs butikken. For min lille dreng har nemlig en mor, der kan hente ham allerede kl. 12.30 i morgen. Fordi hun har arbejdet som en tosse hele ugen, går hun tidlig i morgen. For der skal nemlig også være fritimer i mit nye skoleskema.

4 kommentarer:

anjoe sagde ...

Du og sønnike er i fuld gang med fredagshyggen nu ;-)

Grønlandsposten sagde ...

Det lyder som et meget afvesklende om end noget stramt skema. Og du har ret, fritimerne skal der også være plads til. Ønsker jer en skøn weekend.

Anonym sagde ...

Det er let at få sit skema fyldt ud, så er det ekstra skønt når der er tid til fritimer.

God weekend Majsen :-)

Majsen sagde ...

Anjoe: vi hyggede os kan du tro.

Grønland og Perle: Sådan et meget forsinket reply: tak skal I have.