torsdag den 11. februar 2010

Spooky.....!

Vi har lige oplevet noget, som helt sikkert ikke har noget på sig. Men som godt nok er tankevækkende. Skal prøve at genkalde samtalen.

Frederik kommer ud i køkkenet.

F: Mor jeg kan godt huske hvordan det så ud inde i din mave

M: (lettere fraværende pga. madlavning og en pivet Nanna): hmmmm hmmmm - nå og hvordan så det så ud?

F: Jammen der var ligesom sådan en hel masse streger, som jeg tror var der hvor blodet var.

M: Hvorfor tror du der var blod?

F: Jammen der var sådan en tyk en tæt på mig, og DER var ihvertfald blod (jeg må formode at han måske mener navlestreng).

M: (er nu lidt beklemt ved situationen): og hvad kan du så mere huske, og hvor meget kunne du se?

F: Jammen altså - når jeg var tørstig, så drak jeg bare af vandet derinde. Men var der så ikke også tis i vandet, når jeg skulle tisse? Men der er meget mørkt derinde og man kan kun se noget, hvis f.eks. solen skinner på maven eller en lommelygte lyser på den.

M (når nu sådan næsten panisk tonehøjde): Øhhh jow. Men hvordan smagte vandet så?

F: Jammen nogen gange syntes jeg godt det kunne smage lidt specielt, og andre gange så var det bare næsten ligesom rigtig sødt (og må jeg lige indskyde her, at pga. sukkersyge er fostervand til tider MEGET sødt).

M: kan du så ellers huske andet?

F: Der var engang hvor jeg fik noget mad lige ned på mit hoved. Men jeg kunne ikke se det - kun mærke det. Og så kravlede jeg op i spiserøret så jeg selv kunne få noget at spise.

Så altså. Det er jo nok bare det pureste opspind det hele. Men jeg/vi har altså ALDRIG fortalt ham omkring anatomien i en graviditet. Vi er lidt i tvivl om, hvorvidt vi har ladet ord falde omkring det med vandet. Men hvorfra ved han lige, at man drikker OG tisser i det?

De har ikke hørt om det i børnehaven. De har haft fokus på fastelavn samt 2 udedage i denne uge. Og vi hører om alt hvad de foretager sig. Der har ikke været noget om kroppen. Men måske een af de andre går rundt med den viden.

Er jeg den eneste der syntes det er lidt spooky???

4 kommentarer:

Grønlandsposten sagde ...

Hm, tankevækkende i hvert fald! Vildt så præcist han kan tale om det i hvert fald.

tankehal sagde ...

????......hmmm nej ...

Majsen sagde ...

Det var slet ikke så spooky alligevel. Det kom frem, at det var noget han havde set omkring en baby's liv i maven i fjernsynet. Så mon ikke han har det hele derfra og så bare krydrer det hele med egen fantasi.

Men altså - jeg googlede det faktisk. Og nogle er istand til at fremkalde glimt af fosterstadiet. Om han skulle være sådan en er jo aldrig til at vide. Forleden genfortalte han lige om en episode, der fandt sted da han lige var fyldt 2 år! Det bør man slet ikke kunne huske. Vi var på tur med vuggestuen. Han kunne genfortælle, at alle havde gule bluser på og der var en kææææmpe trampolin (det var så en hoppepude) og, at jeg hele tiden faldt ned af den. Se lige præcis det, har vi ingen billeder af og har ikke talt om den tur. Så bliver man lidt imponeret over, hvad der faktisk lagrer sig i en lille hjerne.

Susanne sagde ...

Jeg har også tit været overrasket over, hvad de kan huske. Mon ikke det fortoner sig efterhånden som der kommer mere på lager???