lørdag den 20. december 2008

Vintermørke

Ja - man kan jo godt sige, at det med vintermørke kontra lys gør noget ved os alle.

Men vinterlyset gør altså også noget negativt ved mig. Jeg er slet ikke til det der kolde og afslørende lys, når solen kaster sine knivskarpe stråler ind af vinduerne. Man kan se hvert et enkelt lille støv korn selvom man lige HAR gjort rent. Alle vægge ser ud til, at de trænger til ny maling.

Således kunne man se mig i lettere panik her til formiddag. Faktisk trængte hytten både til nyt køkken, en malermester der kunne rykke ud med øjeblikkelig varsel, vindues pudser samt et rengøringsfirma der kunne bidrage mig med den del. Mine hænder er udskiftet med 2 runkne rosiner pga. den konstante tilstand i sæbevand for, at vaske alting ned og over.

Der er faktisk ikke den genstand eller kvadrat centimeter der ikke er endevendt i rengøringens tegn. Og netop som alting står skinnende rent, så spoleres det hele når brændeovnen atter engang kaster nye små støv partikler rund i rummet. Og det nytter ikke, at lade dem være kolde i disse dage. Vores opvarmningskilde - også kaldet et varmeanlæg - lever dets helt eget liv siden det blev monteret for snart 2 måneder siden. Varme er noget det afgiver, når det har lyst og ikke når vi har brug for det. Jeg syntes efterhånden det er en noget sær gemmeleg med det der varme.

Så altså - jeg kan godt lide, når himlen trækker i dens vinter outfit, med en stor tung dyne omkring solen.

Ups - nu skuer mit øje en helligdag med små støvting omkring sig. Jeg iler videre. Det er vist godt, at jeg skal ud og jule føjte med nogle piger i aften og glemme lidt om alt det støv og alt for lidt varme.

1 kommentar:

tankehal sagde ...

nej hvor jeg kender det :-) har du været inde i mit hjem og hjerne spørger jeg bare :-) for jeg er SÅ enig :-) god fest/tøsetur :-)