torsdag den 18. december 2008

Discount pris

Jeg har haft verdens bedste underholdning i dag - mindst 3 timer for 30 kr. I alt.

Sønnen fik et slips i pakke kalender gave. Ternet og bestemt ikke særlig kønt. Men han ELSKER det og nu kan han virkelig lave Sigurd Barrett efterligninger, for det ligner jo sådan eet som Sigurd har.

Moderen knokler for, at få det sidste afsluttet inden den lange ferie. Nårh hvor skal jeg sove længe hver morgen (jeg har fundet snooze knappen til mit indre vækkeur) og hygge total igennem.

Var til kontrol med min diabetes i dag. Nu har den jo været min tro følgesvend i snart 33 år så man kender jo ligesom det hele ret godt ind og ud. Men alligevel er der noget der nager. Da jeg flyttede hjemmefra og kom på egne ben, skulle jeg altså prøve det dersens skeje ud noget. Jeg havde fået nok af, at høre om sund mad, blodsukker, regelmæssighed osv. Det var godt nok en vild og fuldstændig fremmed verden for mig, at prøve at skeje ud. Jeg var heller ikke specielt god til det, men lidt blev det nu til alligevel. Jeg følte mig ihvertfald ret ligeglad. Selvom man ikke bare kan ændre sig fra dag til dag.

Har virkelig gået og grublet over, om der nu kommer sådan en "ekstra regning" for de udskejelser igennem 3-4 år, hvor jeg ikke levede efter den bog som man faktisk skal. Jeg har tit spurgt de senere år, men fået at vide at alt så jo pænt ud. Jeg måtte også lige prikke lidt til emnet igen i dag. Sig mig nu kære læge - hvordan bliver den der ekstra regning for mig? Hvad kommer der til mig? Bliver jeg blind, får jeg nyresvigt, koldbrand i benene eller hvad? Sig det nu bare som det er!

Og det gjorde han (han = formand for diabetes foreningen og førende proffessor indenfor feltet) så: "jeg tror sku helt ærlig, at du går ram forbi. Følge sygdommende begynder at vise sig efter 15-20 år og du har stadig ingen af dem (udover en lille nyreting, som jeg fik som følge af svangerskabs forgiftning)". Nu er det ikke fordi, at han siger sådan at jeg syntes jeg har verdens bedste og rareste læge lige på dette område. For det har jeg. At han så er næsten nabo, total sjov og vi mødes i Kvickly og taler ribbenstege, hønsetråd og benzin priser henover vognen, hjælper jo måske lidt til. Men altså - jeg blev ski da sådan lidt høj i hatten over meldingen. Pyh - hvis bare jeg holder mig til bogen så bestemmer jeg selv tempoet. Jeg er virkelig taknemmelig. Og jeg skejer godt nok sjældent ud og kun hvis jeg har "sparet" op til det.

Derfor nød jeg nok også de 3 timers underholdning incl. trommesolo, lidt ekstra meget i dag.

Livet er sku da sagen - ikk'?

1 kommentar:

Lotte sagde ...

Livet ER sagen!
Det var da en skøn julegave at få af din læge :-)
Og jeg kan levende forestille mig underholdningsværdien i Mini-Sigurd med 'nyt' slips! Efter den video, du lagde ud, har jeg bare et endnu mere livagtigt billede af ham!