torsdag den 11. december 2008

Jacobs pakkekalender

Min yngste søn skal ikke snydes for ekstra opmærksomhed her i december.

Så hver eneste dag, tager vi på kirkegården og tænder 4 lys sådan lige i skumrings tiden. Et for hver af os Det føles rart, at gøre denne lillebitte ting for ham og det er også bare rigtig fint og hyggeligt deroppe. Specielt i stearin lysenes skær.

Da jeg pakkede juletingene ud lige inden den 1.12. fik jeg helt ærlig lige et lille chock. Sidste år købte jeg to trænisser der hver har ligesom en lille kurv, til at lægge kalendergaven i. Der skulle jo være en til hver af mine børn. Lykkelig uvidende om, hvad januar måned skulle bringe af uheld med sig, blev de indkøbt med en bulende mave.

De blev pakket ned sådan cirka 3. juledag sidste år, og da jeg tog dem op af posen var scenariet dette: i den ene lå 3 små nisser og lignede nogle der legede en rigtig god leg. Lige som man se den 4 årige. I den anden var der ingen nisser, men en lille julelygte til at sætte et fyrfadslys i - sådan nogle som nu står på kirkegården. Det var ligesom at se, at der var en mening med at de blev pakket sådan ned sidste år. En med leg - og en med stilhed. Det gav en rigtig mærkelig fornemmelse i maven, og der blev lige tid til at mærke efter. Joh - han er der stadig. Lige inden under og i hele min bevidsthed. Og det føles godt.

Glædelig jule lille Jacob. Første med dig og uden dig.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja glædelig jul lille Jacob :)

Maomis sagde ...

Puha, det var da næsten et helt skræmmende tegn, som nu her bagefter giver rigtig god mening. Sikken en fin idé med en lyskalender for Jacob. Glædelig jul også herfra.

Susanne sagde ...

Også glædelig jul til lille Jacob herfra.

Det er underligt, jeg har også set nogle tegn i bakspejlet. Om det er tilfældigt ved jeg ikke, men det giver altså stof til eftertanke

Bitten sagde ...

De bedste ønsker om glædelig jul til jer alle.

Kh Bitten

Anonym sagde ...

Hvor er det fint med julekalender til lille Jacob. Snøft.... Bor i tæt på kirkegården?

Jeg kender godt den følelse de der små/store tegn giver. Det der er så rart det er, at det føles som om at det er de små der taler til en, ja fra graven, selvom det lyder sådan lidt....

Glædelig jul til jer alle 4.

Knus fra København

Majsen sagde ...

Også glædelig jul til alle jer.

Jeanette: Ja vi bor meget tæt på kirken og har den fineste udsigt til den fra stuerne. Specielt her i december, hvor kirken er oplyst. Det er så smukt og ren postkort agtig.

Ved godt hvad du mener med, at de "taler til en fra dybet". Heldigvis er det ikke uhyggeligt men ganske rart og varmende.

Anonym sagde ...

Lyder både hyggeligt og smukt når I tænder lys hos Jacob.

Kram i denne tid.

tankehal sagde ...

ja kære Jacob, rigtig rigtig god jul