tirsdag den 10. marts 2009

Gode undskyldninger

En mor skynder lidt på en 4½ årig dreng i går.

Mor: "Du skal have dit tøj på nu, for vi skal jo afsted lille skat"

Barn: "Men mor - jeg KAN ikke"

Mor: "Kan ikke - hvad mener du. Du er da drøn god til, selv at tage tøj på"

Barn: "Jeg har fået krampe i mine negle, så du må hellere ringe i børnehaven og sige, at jeg ikke kommer".

Ja ja - man skal åbenbart ikke være så gammel for, at finde gode undskyldninger for, at være hjemme og hygge sig dagen lang.

Heldigvis stoppede "hans kramper", men mine latterkramper kunne jeg derimod godt mærke langt op af dagen.

7 kommentarer:

Lotte sagde ...

HAHAHA, jeg kommer til at tænke på 'Chris og chokoladefabrikken'... han havde også det mest usandfattelige undskyldninger for ikke at komme på arbejde ;-)

Maomis sagde ...

Ja, man skal høre meget før ørerne falder af ...

Grønlandsposten sagde ...

Grin, den må jeg prøve næste gang jeg har lyst til en fridag. Gad vide om chefen køber den...?!

Anonym sagde ...

Hahaha... han er altså bare noget nær det sjoveste. Ham vil jeg godt møde IRL :)

Susanne sagde ...

Åååhhh, han er god. Når jeg tænker på de undskyldninger jeg hører fra store unger her, så tør jeg slet ikke tænke på, hvad herren hos dig kan nå at udvikle af historier :-)

Majsen sagde ...

Lotten: Ja der er lidt mini Chris over ham. Det er funny.

Maomis: Du ved hermed, hvad du har i vente om føje år :-)

Grønland: Lad mig lige vide, om du bruger den og hvad chefen siger

Frederikke: Vi må lave en legeaftale.

Susanne: Uhhhh du gør mig helt urolig. Hvis det starter i det små og så udvikler sig, så tør jeg ikke tænke på hvad dette bliver til. Her til aften kunne han simpelthen ikke sove i egen seng fordi, at han havde brug for at synge mindst 5 sange, og der ville ikke være plads til 5 sange på hans værelse. Så tænker man altså lidt over, hvad der mon sker i det lille menneske hoved.

Anonym sagde ...

Ha, ha det er en fantastisk undskyldning. Den vil jeg skrive mig bag øret (og så kan det være at jeg også får krampe der og slet ingenting ting magter mere, YES)