tirsdag den 6. januar 2009

Tabte og nye venner

Jeg er sikkert ikke den eneste der har prøvet den der mærkelige drøm, hvor man står iblandt en masse mennesker - kun iført trusser. Man er fuldstændig panisk efter, at få noget på kroppen - og har bare den der følelse af, at være nøgen uden helt at være det.

Sådan har jeg det næsten her til aften. Og dette endda uden at sove. Det er slut for denne gang og jeg tror først at den nærmest lykkerus der har været i mit liv igennem hele december, først gentager sig om et par år igen. Suk..................................!!!

Det er Matador jeg taler om! Alle 24 afsnit. Men nu er den sidste set i går aftes og jeg føler næsten en hel tomhed. Og så tænker jeg sådan på, hvordan det mon gik "dem allesammen" bagefter? Ulrik Varnæs og hans kone Maja fik en lille dreng - han må i dag være på alder med min mor! Hvad mon han laver i dag? Mon han selv har børnebørn? Og de der Varnæs og Skjern børn - de er faktisk kun lige er 10 år yngre end mine bedsteforældre ville have været, hvis de levede. Og hvad med Mads Skjern - havde han mon været ligesom Herman Salling og været grundlægger af Dansk Supermarked? Aj - det er jo bare pjat, men jeg føler virkelig at jeg kender dem så godt alle sammen og jeg ælllllllsker den der serie og de karakterer. Det der sus af fortid kan jeg ski godt lide.

Så her bliver drukket kaffe af Madam Blå - det er vanvittig så meget jeg kan få lyst til sådan en kande kaffe - brygget på rigtig måde - efter at se Laura stå der i kælderkøkkenet.

Når jeg ellers sådan dukker op til overfladen og befinder mig i nutiden, så nyder jeg meget mit nye venskab med Thomas - en ny kammerat jeg har fundet mig. I går kom han og bankede på døren og spurgte om ikke det var min fødselsdag? Tænk sig lige, at han havde husket det. Han havde skrevet det fineste brev til mig og vi sad rigtig og hyggede med en kop the og rester af lidt chips fra nytårsaften (jeg havde ikke regnet med uanmeldt besøg og derfor ikke lige handlet ind af særlige ting til dagen). Thomas er håndværker og har netop færdiggjort et stort byggeri af en fabrik. Jeg syntes det er sejt, at han sådan bare kan styre så stort et projekt. Men som Thomas siger: det er slet slet ikke noget problem. Alligevel er jeg imponeret - jeg er jo selv indenfor entreprenør branchen og kender da lidt til de store opgaver. Men vi får os virkelig nogle gode snakke og har en kanon kemi. Det er sjældent at finde sådan et venskab.

Jeg kom til, at spørge Thomas i går om ikke han havde en mormor? Årh hvor blev han tosset! Om jeg da var velforvaret oveni hovedet - en stor stærk mand som ham, havde ikke mormor. Næh nej - han havde en svigermor og det var det!

Jeg ved, at Thomas ligger og sover nu, for jeg har selv puttet ham her kl. 19. Hold kæft hvor er det sjovt, at lege de små "julelege" med en 4 årig dreng, der bare drysser legene ud af ærmet hver eneste dag. Og det er bare med, at tage legen seriøst for han mener det og er en ret stor karakter skuespiller hvad det angår. Ligesom Jørgen Buckhøj der spillede Mads Skjern. Nogle kan bare det der.

Nå - Madam Blå venter................

6 kommentarer:

Grønlandsposten sagde ...

Matador er simpelthen noget af det bedste fjernsyn ever! Jeg elsker også den serie og har set den nogle gange efterhånden. Og ja, det kunne da være sjovt at finde ud af, hvad der blev af dem alle sammen ;-)

Anonym sagde ...

Jeg har også haft sådan lyst til at gense Matador den senere tid. Nu kan jeg godt se på det hele, at jeg må i gang.

Og jeg har altså aldrig haft en drøm om at stå iført trusser blandt mange... ;o)

Ham Thomas lyder som en god kammerat :)

Maomis sagde ...

Ha ha ... Der narrede du mig igen. Troede virkelig at du havde fået dig en stor stærk håndværkerven. :-D

Jeg EEEEELSKER Matador! Har ikke set det siden det sidst blev sendt i fjernsynet, men jeg tror jeg kender en rigtig god anledning til endnu en gang at dykke ned livet i Korsbæk. Nu kan jeg slet ikke vente.

flinkonellas på vej ud af flinkeskolen sagde ...

hold da op, sad og spekulerede hvad din honey syntes om det, og god kemi.........puha var da ved at blive svedt. og ja matador er bare fanfuckingtastisk, sådan er det bare

Heidi sagde ...

Hihi, jeg hoppede også lige i med ham Thomas. Sikke en fantasi. Hvor er han bare sjov og fantastisk!

Og dit forrige indlæg... det rørte mig dybt. Ønsker dig et rigtig godt nyt år!
Heidi

Majsen sagde ...

He he he - jeg fik vist smittet med Madator stemningen, og det ER da også lige sæson til sådan noget om aftenen.

Og ham Thomas der - han kom slet ikke i dag. Men istedet fik jeg besøg af cirka 50 rum raketter i form af sugerør. De fløj rundt efter mig, så jeg blev helt forpuset af at stikke af fra dem her inde i huset. De er slukket nu - men sikke da noget, at have sådan nogle slamberter flyvende rundt om hovedet. Og så lige midt i madlavningen - tsk tsk tsk....:-)