lørdag den 17. januar 2009

1 år nærmer sig

Det er næsten som om, at minutterne fra sidste år bliver gennemlevet minut for minut.

Det er ved at være et år siden, at jeg mærkede de sidste spark. Det var omkring kl. 16. Så tog veerne over og jeg kan ikke finde ud af, om jeg mærkede spark derefter.

I morgen kl. 10.16 er fødselstidspunktet. I morgen på det tidspunkt sidder jeg i kirken med min familie. Vi skal samles og holde en form for fødselsdag - dog på en lidt anden måde end man ellers gør. Hovedpersonen er her ikke fysisk. Men 1 år er altid noget helt specielt. Sådan var det også med hans storebrors fødselsdag.

Men der bliver alligevel spisning og lagkage herhjemme og flag på Jacobs grav samt en masse lys. Vi vil forsøge, at give ham (det er nu igrunden nok os..........) en mindeværdig dag. Fejre at han kom. Fejre teksten på stenen: tak fordi du kom.

Men gud hvor jeg mangler min lille hovedperson sådan som minutterne passerer revy i mit hoved, og alle mærkedagene tillige.

9 kommentarer:

Susanne sagde ...

Det er da en rigtig fin måde at markere Jacobs fødseldag på.

Der er ikke rigtig nogen ord, der rækker i de her dage. Jeg husker dem selv alt for godt, selv om det efterhånden er længe siden.

Så pas godt på jer selv. Nyd jeres "Sigurd" og hinanden og lad Jakob få al den plads han kræver.

Varme hilsner og stort kram.

Helle sagde ...

Jeg har ikke rigtig nogen ord til dig. Jeg kan bare mærke et lille stik i hjertet og kan slet ikke forestille mig, hvordan du må have det.
Jeg håber dagen i morgen trods alt bliver fyldt med et par smil.
Knus

Anonym sagde ...

Kæreste Helle. I vil være i vores tanker hele dagen i morgen. Det er så vildt som tiden flyver og sorgen forandres, men med mærkedage som jeres i morgen(den første fødselsdag) står alting så klart igen, at det er skræmmende og allivel så dejligt, for så får du igen lov at mærke lille Jacob.

Mange kærlige tanker fra os

Anonym sagde ...

En masse tanker... og for hvad det er værd: Et tillykke med lille Jacob :)

Stine Willum Adrian sagde ...

Jeg gik og tænkte på jer hele dagen i går! Jeg håber det blev en fin fødselsdag for Jacob. Det er både så stort at han nu er 1 år, og meget uretfærdigt, at han ikke er her til at opleve det.

Stort kram
Stine

Heidi sagde ...

Tillykke med at han var her. Den der tekst på gravstenen er bare den smukkeste...

Anonym sagde ...

Håber I havde en dejlig dag (trods alt). Tænker på dig.

Christina sagde ...

tillykke med ham sødeste.

Håber dagen blev som du ønskede, og at der blev plads til smil. det fortjener både du og han.


ses, snart?

Majsen sagde ...

Kære alle.

Jeg har egentlig længe gerne ville skrive svar til jer. Men jeg har ikke rigtig vidst hvor mine tanker og følelser omkring det hele har været henne. Nu er de puttet hen hvor de igen er til, at have med at gøre.

Sådan noget årsdag (for os har det været alle dage fra den 10. - 22. januar) har jeg fundet ud af, er noget ret specielt.

Men Jacob fik en rigtig fin dag. Eller dvs. - vi gjorde. Så fin, at den fortjener et indlæg. Og det skal snart skrives. Men som sagt skulle jeg lige tænke, gruble, krybe i mig selv og ud igen.

Miss M: Ja ses - snart! Her - der? Skal I snart mod stranden her?