fredag den 16. november 2007

Op på hesten igen Majsemor

Jeg kan godt gå hen og blive lidt nervøs for mig selv. I de 5 uger jeg nu har gået hjemme med en sygemelding har jeg observeret en underlig udvikling.

Spoler lige tiden tilbage. Da jeg gik på arbejde havde jeg 100 bolde i luften om dagen. Internettet blev stort set kun brugt på det erhvervsmæssige og ikke meget privat sneg sig ind i de timer. Når jeg kom hjem kørte hverdagen bare og alle ting blev nået.

Så blev jeg sygemeldt (og jo ikke uden grund - der har bestemt været flere dårlige end gode dage). Nu følger jeg ikke ret meget med i samfundet længere, læser blogs og andet privat orienteret på nettet, JP i den trykte udgave bliver ikke krøllet af mit læseri, falder omkuld kl. senest 21 om aftenen og når bare ikke ret meget i løbet af en dag. Jeg tror en tidelig ammehjerne har adopteret sig selv hos mig. Hvis nu de kloge siger, at jeg skal tage den med ro i mere end de 8 uger (og chancen er vist ret stor) sygemeldingen lød på, så skal der godt nok til at ske noget for mig. Der må laves nogle lister over "to-do" ting og sådan. Nabokaffe og nærstudier af julebag er da hyggeligt, men helt ærlig: kom lige ind i kampen igen og udsæt den ammehjerne til der rent faktisk er en at amme.

P.S - jeg læste i øvrigt, at man kan tjene 176,- skattefrie kroner på, at levere en liter modermælk til de danske hospitaler. Det kan godt være, at min ammehjerne alligevel tillader mig at være lidt erhvervsaktiv når den tid kommer. Sidste gang har jeg vel rundt regnet smidt for ca. 15.000,- kr. mælk ud i vasken.

1 kommentar:

Rimkogeren sagde ...

Kom ved et tilfælde ind på din blog og må selfølgelig give dig de bedste ønsker for fremtiden :-)

Apropos dine mejerigtige evner så er nye numerologiske navne moderne,
må jeg foreslå Caroline Malkeko *GM*

ps kig gerne indenfor på min blog