tirsdag den 6. november 2007

Kom an dumme mandag - jeg slår igen....

Weekenden varede til og med i morges. Så jeg må godt kalde dagen idag for mandag. Og sådan begyndte den også: der var ingen varmt vand i bruser og huset var koldt. Herren havde stået for længe under bruser og havde glemt at skrue op for radiatorer i går aftes efter noget udluftning. Jeg HADER bare at fryse. Fik tændt op i brændeovne og de flade hvide af slagsen. Varmen kom til mig og det lysnede. Glædede mig til badet.

Men ak og ve - vandet blev aldrig varmt. Fik tjekket oliefyret og tak spids - det var løbet tør af de flydende substanser. Dumme dumme mandag morgen.

Men så vendte det hele. Min søn spurgte om vi skulle giftes og jeg gengældte spørgsmål med et stort rungenede ja (han sad og så noget Bamse og Kylling hvor der var bryllup og følte sig vist inspireret). Blev viet med en potteplante i hånden og bryllups menuen bestod af havregryn med lidt ekstra mælk på i dagens anledning. Det var festligt.

Ellers har jeg været rigtig rigtig sød ved mit hus i dag, eftersom jeg syntes det snerrede lidt af mig rundt i krogene. Men nu er vi rigtig gode venner igen. En bebrejdende bunke papirer er sat i ringbind, sølvtøjet pudset, vasketøjs kurvenes indhold næsten elimineret og her er igen varmt vand. Een kan vel nok selv finde ud af, at slå oliefyr fra og koble en vandvarmer til med el patron. Jeg føler mig faktisk rigtig overskudagtig og skal snart op og hente min gom. Tror næsten vi skal spise bryllupskage her i eftermiddag.

Ingen kommentarer: