mandag den 8. marts 2010

Tumbe

Altså ikke særlig smart du der unge pige i Føtex!

Herren og sønnike oppe og handle i går. Ved den smarte scan selv kasse, står en ung pige der kan hjælpe de kunder der ikke lige er bekendte med fænomenet. Men vi bruger det ofte, og derfor ingen hjælp at yde. Istedet spotter hun Frederik og spørger, om han vil have en lille pose gratis slik som de deler ud, i anledning af søndags åbent?

Selvfølgelig vil han da det. Min mand spørger, hvad det er for noget, og den unge pige svarer, at "det ved hun ikke rigtig, men ihvertfald noget slik". Herren siger til sønnike, at han lige må vente med at åbne den til de er ude i bilen. Hvilket så også sker. Og sønnike tager slikket i munden. Siger til hans far, at det er altså helt vildt hårdt og han kan ikke rigtig spise det. Hans far kigger på det, og konstaterer at det IKKE er slik. Derimod en lille pose med 5 glaskugler og nogle kort. Den lille såkaldte slikpose, var altså et spil. Med påtrykt tekst: må ikke puttes i mund, da posen indeholder kugler der kan splintre og forårsage kvæling.

Hvor kunne sådan noget være gået grueligt galt. Hvis nu han bare havde været 3 år, var kuglen sikkert bare blevet slugt og ikke akkompagneret af utilfredshed over slikkets udformning.

Lammer til ung pige i Føtex (en temmelig oprevet mor ringede også til dem, og gjorde opmærksom på at stoppe øjeblikkelig med, at uddele flere "slikposer". Det var en meget flov Føtex dame jeg fik i røret).

7 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Hvad fanden sker der for verden?
Fandeme godt at der ikke skete fisteren noget (bortset fra at Føtex skylder ham en pose RIGTIGT slik) og godt at du brokkede dig.

Lotte sagde ...

Egentlig er det vel ikke den unge pige, du skal være sur på (selvom det da ikke er heldigt, at hun ikke selv har spurgt om, hvad der er i poserne), men hendes overordnede, der har givet hende opgaven. Det er den overordnede der bør klandres mener jeg - og det i allerhøjeste grad, for jeg er helt enig med dig i, at det er gennemgribende forkert at dele den slags ud til små børn!

Majsen sagde ...

Frederikke: jeg glemte da helt at sige det med, at de skylder ham en pose slik nu. Tak for lige at gøre mig opmærksom på det. Mon ikke jeg får en "tøm så meget du kan ned i vognen på 5 minutter" gratis af dem ligeså?

Lotten: Både og. Hende jeg talte med da jeg ringede, var jo rystet. De VAR blevet ínformeret om at det ikke var slik. Men man kan så sige, at de måske ikke var ordentlig informeret fra hende den overordnede. Dermed dobbelt lammer til dem.

tankehal sagde ...

hvad fanden er det da for noget ?? det kan man sku da ikke !!! havde det været USA skulle du have sagsøgt dem.... var sku også blevet gal hvis det var mig..

Katja sagde ...

Det var da en skræmende oplevelse. Og en anden gang vil jeg bede den "unge"-pige om at spørge forældrene om lov til at give barnet noget - og ikke barnet selv. For alle børn vil da gerne have slik - selv fra en børnelokker.....

Hvilket firma var glaskugle spillet fra ? Hvis du har overskud synes jeg du skal kontakte dem og forklare dem oplevelsen.

Grønlandsposten sagde ...

Ej, hun skulle da nok lige have set på, hvad det var, hun stod og delte ud! Derudover vil jeg give Lotte ret, den overordnede har altså også fejlet. Godt han var stor nok til at undre sig over det mærkelige "slik"!

Jeg var godt nok også blevet sur!

FruE sagde ...

Shit, det kunne have været gået gevaldigt galt.

Godt at spyttede glaskuglen ud og ikke forsøgte at sluge den.