torsdag den 24. december 2009

Det perfekte ydre

Hvordan kan det lige passe, at jeg tilsyneladende er den eneste ud af hele vennekredsen på facebook, der rent faktisk har lidt julestress? Hvordan kan alle være så meget i balance og have små gran kviste der er bundet perfekt rundt om nypressede servietter? Samtidig med, at maden passer sig selv og står og simrer? Og alle har den skønneste jule konfekt og hjemmelavede småkager!

Altså her er der ingen mad der passer sig selv. Den skal sku da røres i, tilsættes og gøres ved.

Jeg må være meget utrendy når ikke jeg udviser det overskud og ro som alle andre har i deres køkkener. Eller også snyder de bare, og køber "på forhånd hakkede" mandler, kartofler på glas, rødkål i spande, ris a la mande på rulle osv osv. Eller også har jeg ikke forstået den uskrevne regel om, at alting skal se perfekt ud udefra, imens de små damer er ved at omkomme derude i de små (nårh nej - store samtale....) køkkener.

Er jeg virkelig eneste menneske der indrømmer, at jeg fiser rundt som en stress bolle for at nå både, at stege, koge, pynte træ, være mor, amme og hakke ting fra groft til fint? Og jeg har endda snydt i år og uddelegeret nogle flere ting. For ellers ville det med garanti ikke blive jul i år. Men glædelig jul derude.

5 kommentarer:

FruE sagde ...

Det tror jeg ikke du er ene om. Måske har nogle af de her perfekte mødre større børn, nogle har hjælp fra andre undervejs og så er der nok nogle der virkelig bare har styr på det hele.

Uanset hvad, så er det ikke utrendy ikke at have travlt i dag. Men så længe det foregår på jeres præmisser og at I hygger jer imens, så er alt vel fint nok.

Rigtig glædelig jul sødeste du.

Knus

Anonym sagde ...

Ho, ho, ho, du er helt sikkert ikke ene høne i kurven af utrendy personer (plus/minus småfolk omkring sig), men trenden er at vise overskud... For få år siden var det in at berette om stress til op over alle hårspidserne ;-)

Nu er klokken blevet så mange, at du sikkert har fået et rimeligt overblik, og ellers må du tilkalde ekstra hjælp...

Du og dine kære har fortjent at fejre en jul, hvor kærligheden roligt får overtaget, så at I kan glædes over endelig at være blevet det ønskede 4-kløver :-D

De bedste ønsker for Jer sendes af
anjoe

Arduinna sagde ...

Gu er du da ej den eneste... De fleste er stresset..... Man er blot holdt op med at skilte med det....

Rigtig hjertelig og glædelig jul til dig og dine :-D

Grønlandsposten sagde ...

Altså, jeg må nok indrømme, at jeg ikke er spor stresset. Hvilket jo også er nemt nok, når vi kun er to til juleaften, og de eneste børn til stede stadig hygger sig i mors mave!

Tror de øvrige har ret, der er in at signalere overskud. Og FB er jo taknemmelig på det punkt, man kan jo skrive lige præcis hvad man vil!

Under alle omstændigheder ønskes I alle fire en dejlig juleaften og nogle hyggelige og rolige juledage :-)

Majsen sagde ...

Kære alle: fra verdens mest u-trendy person, kan det berettes at det jo blev jul. Med det hele og endda sprød sværd på den flæskesteg jeg hvert år gruer for at lave. Man har jo ligesom kun et forsøg.

Og aftenen forløb hyggeligt syntes jeg. En super tålmodig dreng der bare var glad og tilfreds, og først blev overgearet da det var ca 3 timer over hans normale sengetid (det kunne man vist kun forvente ). Lillesøster kunne ikke rigtig sove og var on / off pjevset fra kl 14-21 og så længe skal baby slet ikke være vågen. Det var kun 15 minutters søvn her og der. Men til sidst segnede hun, og først vågnet til en tår nu mens jeg skriver. Dvs 8 timer senere.

Jeg er dog glad for, at vi havde overskud til at få vasket alt det op, der ikke går i opvaske maskinen og alle glas er poleret og køkkenet skinner (til afveksling hygger herren og jeg faktisk med, at stå sen nattetime og vaske op ovenpå sådan en dag. Man snakker sammen på sådan en hyggelig "det-er-blevet-alt-for-sent" agtig måde ). Nåede lige en gulv vask inden jeg hoppede i seng. Så senere i dag skal vi ikke ud af nattøjet. Vi skal hygge, trisse rundt og bare lave INGENTING. Måske lige varme nogle rester. De smager så godt dagen derpå.

Håber I alle fik en dejlig aften.