tirsdag den 1. december 2009

Keder man sig på barsel????

En bekendt spurgte mig forleden, om jeg godt kunne få tiden til at gå på barsel? Om jeg ikke syntes at tiden blev lidt langtrukken?!?!?!?

Øhhhhh - hva ba`? Næh hør lige her. Står op ml. kl 05 og 06, hvis jeg skal gøre mig forhåbning om et bad i løbet af en dag. Hvis altså ikke, at badet er blevet overstået midt om natten ovenpå en amning. Så vågner Nanna og skal ammes. Vi er stadig på mix af amning og udmalket mælk. Det bliver dog bedre og bedre, at få hende til at amme mere og mere. Men altså - ovenpå amning skal der gives flaske. Så skal vi pusle og skiftes. Derefter nærmer sig tiden hvor storebror skal vækkes, madpakke skal smøres og morgenmaden indtages. Når tøjet skal iklædes er Nanna gerne nået til det punkt hvor hun er utålmodig og træt. Vil gerne ud og sove. Så hu-hej i tøjet og få hende i autostolen. Hvor hun gerne falder i søvn. Afsted til børnehaven det går. Hjem og i barnevogn, og nogle dage lige indkøb ordnes først. Mor ind og malke næste potion ud. Skolde flasker, rydde op, vaske tøj. Og ja - så starter det forfra med at spise hos den lille frøken.

Gåtur med barnevogn derefter (har stadig nogle kilo der skal svedes væk, men hurra - nu er der kun 10 tilbage), og så hjem og malke ud mens Nanna sover igen. Og så er vi ved at være derhenne hvor der skal hentes igen i børnehaven. En 5 årig krudt tønde levner ikke meget fritid, så der er også fuld drøn på. Aftensmad, amning, spisning, malkning. Det kører bare i een pærevælling. Og på en god dag sidder jeg ned og spiser frokost. Ellers er det en klap sammen i hånden når vi går tur.

Så altså - det er da ikke fordi man går og keder sig. Jeg føler mig virkelig overskuds agtig, hvis vi tager nogle timer i byen hvor jeg slentrer rundt med barnevognen og får indkøbt diverse ting. Men ved også, at det bare er ris til egen ..., for mælken hober sig op og gør ondt. Den vil ud vil den så. Og jeg er altså endnu ikke nået dertil, at jeg kaster håndklædet i ringen og ikke tror på, at amningen nok skal komme op at køre. Jeg tror på, at de 6 timer daglig i maskinen betaler sig på sigt. Og hva - man har jo ikke barsel for, at hænge ud på caféer og sån. Det er vel i bund og grund for, at skabe et godt og solidt grundlag for den lille.

Men derfor drømmer jeg nu stadig om, at amningen bare kører som den skal og jeg får mere tid til mig selv. Hmmmmm - mon så jeg kommer til at kede mig til den tid? Næppe :-)

Og som P.S. - vi har også lige 2-3 timer hver aften med skrige tur. Nej jeg keder mig ikke.

Lad mig bare sige det sådan, at den bekendte slet slet ikke forstod mit valg med udmalket mælk. Men det gør jeg.

5 kommentarer:

Maomis sagde ...

Kedelig er heller ikke lige det ord jeg ville fæstne på min barsel. Alle 24 timer er fuldt besat.

Lyder godt nok også som om du har hænderne fulde med dine to. Jeg tror på at din ihærdige udmalkning lønner sig. Jeg har også siddet mange timer med den der pumpe, for til sidst at lægge den på hylden. Det skal nok komme.

Frederikke sagde ...

Og du har noget, der ligner en rutine og det er fordelt på hele dagen... der er jeg slet ikke endnu, men det er stadig et 24-timers job ... puh.,..

FruE sagde ...

Tænkte umiddelbart om det var en mand der havde stillet spørgsmålet ;-) Men sådan behøver det jo ikke at forholde sig.

Det ér et fuldtidsjob at være på barsel.

Kram

Grønlandsposten sagde ...

Puha, og du har endda kun én i str. lille! Kan sagtens forstå du vælger at malke ud, det vil også blive mit valg, hvis amningen ikke fungerer.

Majsen sagde ...

Moaomis: Ja dit program er bestemt heller ikke overdrysset med lutter lagkage idyl!

Frederikke: Rytmen kom til os da min mand startede på arbejde. For der skulle det ligesom bare fungere. Men der er ikke plads til mange uforudsete, og syntes at det kræver planlægning dagen lang det her. Men et stort plus er, at vi sover godt pg meget om natten.

Fru E: Nej det var faktisk en anden mor. Sådan en hvor amningen bare fungerede fra dag eet. Og hvor der ikke var skrigture og sån. Det må være dejligt.

Groenlandsposten: Hvis nu det bliver dit scenarie, så vil jeg anbefale dig en rengørings hjælp, da man har full hands. Og hvis nu du skal servicere to med udmalket mælk, så bliver der nok at se til. Men jeg forstår om nogen din indgangsvinkel.