torsdag den 6. november 2008

Fantastisk griner

På facebook er der RIGTIG mange grupper. Nogle mere bevendte end andre.

Jeg faldt over den sjoveste i dag og bringer lige et par udsnit. Gruppen hedder: Det troede jeg da de sang (har bare kopieret andres tekster ind - det er IKKE mine oplevelser) Jeg havde dog selv en veninde, der i indianer sangen troede, at de sang: "Søn af alt der gror - vadder vidder vor". Men andre har også fortolket på den sang:

" apropos Indianer-sangen...kendte en der mente den lød "Iiiiindianer. Søn af en major, samler en reol!"

Min veninde troede de i "Indianer" sang: Søn af alt der gror, fatter ikk' et ord - i stedet for Søn af alt der gror, vand og ild og jord.

Og så sang jeg i mange år "Søn af en dragon, vand og ild og jord" når indianersangen blev spillet i radioen.

De synger: "Men du' superligaaaa, med et world cup smile"Jeg var overbevist om: "Du er super ligeglaaaad, med et velcro spejl"

I ABBA's Mamma Mia, har jeg altid sunget - hasta masta mista... - i virkeligheden var det - how can i resist you... Hmm...

Hvad med den her: I børnehave snyger de julesange og en dreng foreslår: Skal vi ikke synge den med ærten? Det viser sig at være Dejlig ER DEN himmelblå!

Skorstens vejeren (altså ham der vejer skorstene?) gik en tur, Skoooorstens vejeren gik en tur gik en tur gik en tur... Skoooorstens vejeren gik en tur!

Jeg har tit diskuteret med mine venner, hvad Steffen Brandt rent faktisk synger i omkvædet i Tidens Kvinder. Der har været mange bud, så som "Giv mig mine bregner og mine venner igen", Giv min mine fregner og mine tænder igen" eller "giv mig lige en brændeovn vinden vender igen". Alt i alt en hel del sjovere end "giv mig lige et praj når vinden vender igen"...

Og så er der denne skønne fortolkning af Mariah Carey: http://www.youtube.com/watch?v=FQt-h753jHI&feature=related

7 kommentarer:

Lotte sagde ...

Eller hvad med 'Han laver foto om natten' i stedet for 'Han laver voodoo om natten ' (Sanne Salomonsen)

Eller: 'The fine old doctor' i stedet for 'The final countdown'

P3 havde et program for nogle år siden med de der misforståelser - hold op hvor jeg grinede - men det er de eneste to, jeg kan huske.

Majsen sagde ...

Lotten: hahaha......

Min søn ELSKER bare fødselsdags sangen. Og i sidste vers: Til slut vi råber højt i KORN - hurra - hurra- hurra......

Nu synger vi altid korn herhjemme. Sådan er det bare.

Min søster og jeg var vild med denne: http://www.youtube.com/watch?v=bs_sB-oq5_I

I omkvædet sang vi: on vorde son, kelo one. You wind hav to gry again. Time to shane - supeeeerrrmmaaannnn...wida a wida a smily haattt....

Zette sagde ...

Jeg kan slet ikke finde den gruppe på FB - og det er jeg rigtigt ked af, kan du hjælpe mig med navnet eller noget, Majsen - har forsøgt, hvad du skrev, men det lykkes mig ikke at finde den.

Jeg har også netop selv haft et indlæg af denne kaliber, så kig evt forbi: http://zettes.blogspot.com/2008/10/pipfugl-katte-elskte-og-bregner.html

Majsen sagde ...

Zette: kan du ikke lige tilføje mig på FB, så kan jeg invitere dig til gruppen! Den er virkelig grineren.

Susanne sagde ...

Jeg har også søgt uden at finde....

Money, money, money
oste funny....

Sådan lød en ellers kendt Abba-sang, da min søster og jeg ikke var ret gamle.

Og min store søn har gået rundt ude i Bilka og skrålet:

Far Far Fiiiiiiiiiiiismand, døden må du lide....

Vil du også vise mig vej til gruppen?

Anonym sagde ...

For høvlede altså, tak for en griner. Nu er jeg jo slet ikke på facebook, så fedt at læse de sjove tekster her :o)

Lotten, den første er bare herlig.

Anonym sagde ...

Min version af Mamma Mia: "Mamma Mia, here I go again, my my, hockey-nockey-sister" ;0)