lørdag den 22. november 2008

En slimet tilgang til julen

Tosset altså som vi har hygget i dag. Alene hjemme da manden på herretur til Skagen. Jeg er blevet overfaldet med grøn slim, og vil i den forbindelse lige henlede opmærksomheden på, at jeg kan hvine noget så gudsjammerligt når jeg får sådan en kold klam ting ned af ryggen. Til tider var jeg svært utilfreds med, at jeg havde købt en slimklat til sønnike (jeg kan godt se, at det lyder endnu grimmere på skrift - slimklat - bvadddrrrr........). Men han morede sig så han hikkede af grin og jeg elsker bare, når det kommer helt dernede fra.

En anden fin leg: hvor er min numse henne? Altså jeg kan snildt se og finde min - også lidt for meget af den endda. Drengen faldt på numsen og piver lidt. Hvortil jeg får sagt: orv - tænk sig lige hvis du slet ikke havde en numse af falde ned på. Så pilede jeg rundt og begyndt at lede efter den, i skuffer, skabe, gryder, under sofaen osv. Vi var helt oppe at køre og hvis ikke klukkene allerede var intense, så blev de det bestemt ved denne leg.

Jeg selv småklukkede også efter, at have afleveret sønnen til en legeaftale i en times tid hos en af bedste vennerne fra børnehaven. Han har alletiders søde og rolige mor. Aldrig set faderen. Det er altid moderen der bringer, henter, er med til arrangementer og lign. Har dog hørt den lille legekammerat tale om faderen, så vidste at han var eksistrende. Og nu også set ham. Den sidste hulemand er altså ikke død bare så I lige ved det. Men pænt hjem og også flinkt menneske. Tror jeg ihvertfald. Han brummede bare lidt henne i et hjørne og fortrak derefter til æ stalj.....Jeg har trukket hver en iagttagelse ud af sønnike for, om han kunne fortælle mig lidt mere om faderen efter besøget. Jeg syntes det var drøn spændende at racen har overlevet. Men min søn kunne kun bekræfte hvad jeg selv havde set: han har et kæmpe hår og kæmpe skæg mor, og så elsker han bare stalden.

I den mere rolige ende, har vi klippet og klistret. Fik selv lavet 20 julehjerter til ophæng et eller andet sted lige om en uges tid. Syntes faktisk at det er okay skuldret af drengen med hans ene udgave. Men så slap hans tålmodighed også op med det projekt. Men absolut ikke med projekt limstift. Vi har mange fine ting, der nu er klistret sammen. Der er nu ikke noget som et dvd cover limet ind i en jule serviet, med lidt kattemad ovenpå. "Syntes du ikke vi skal hænge det på juletræet mor?"


3 kommentarer:

Grønlandsposten sagde ...

Lørdagshygge når det er bedst :-D Slimklatter er altså heller ikke lige min favorit. Håber jeres søndag bliver lige så festlig!

Anonym sagde ...

Majsen, når I nu får pyntet juletræet ikke.....så vil jeg altså rigtig gerne se et billede ;o)

Han skal nok blive til noget stort og kreativt en dag :-)

Majsen sagde ...

Grønland: Vores søndag var endnu festligere. Meget endda. Men det bliver i et blogindlæg det skal beskrives. Dog er musikken i det seneste indlæg også fra søndag.

Perle: Du er hermed lovet et billede.