torsdag den 12. august 2010

Min nye titel

Så har jeg da prøvet det med!!! Vi fandt for et par måneder siden en ny rengørings kone. En effektiv en af slagsen. Ikke så snakkesaglig, for som hun sagde: jeg er her for at gøre rent - ikke for at snakke. Så langt så godt. Og hun gjorde det overvejende pænt. Et par småting her og der der lige skulle rettes ind, men jeg tog det stille og roligt og tænkte, at hun lige skulle have lov at finde hendes rytme.

Sidste fredag da hun skulle komme, havde jeg forinden gjort hende bekendt med at jeg skulle på Skanderborg festival torsdag-fredag, og derfor ikke rigtig ville være at træffe hvis spørgsmål skulle melde sig. Men hvis der var noget hun var i tvivl om, måtte hun bare lade det være og så kunne vi tale om det senere.

Damen ringer til mig fredag morgen. Nuvel - jeg var vågen (at sove i telt med mange omkring mig er ikke ligefrem lig med en god nattesøvn), og faktisk lige på vej hjem til et bad. Jeg fik besvaret hendes 3 opringninger og sagde, at jeg snart kom hjem og så kunne vi tage den der, hvis der var yderligere.

Meningen var, at hun skulle komme i dag. Men vi blev ramt af bakterier fra vuggestuen = syg Nanna. Syg Nanna = syg mor. Jeg kunne ikke overskue en anden i mit hjem idag og ringede og aflyste. Fik derefter beskeden, at hun ikke kom mere. Prøvede at ringe. Ingen svar. Ville egentlig gerne vide hvorfor! Men endelig lykkeds det mig at komme igennem til hende. Og så skal jeg da ellers love for: jeg var kriminel og det jeg havde sagt kunne man blive straffet for? Om jeg var dum eller hvad? Der var faktisk ikke grænser for, så grim en person jeg var. Øh hva ba?

Jeg sad vitterlig som eet stort spørgsmåls tegn! Havde slet ikke sagt noget til damen (som jo helst bare vil gå i fred og gøre rent), og smuttede i bad da jeg kom hjem og efterfølgende ind og sove et par timer. Men det er åbenbart meget kriminelt. Man skal sørme da passe på hvad man sådan siger hva'? Jeg er stadig rystet.

Og i min "rystethed" prøvede jeg at google nogle forskellige søgeord. Tænkte, om det bare var mig eller??? Og så kunne jeg ellers læse om denne dame, og hendes mystiske udbrud og psykiske lidelser. Andres advarsler om hende. Tak skæbne. Er spændt på, om vi får fat i den nøgle til vores hus.

Så nu vil jeg gå her og dyrke min halv kriminelle tilstand, og selv få svunget støvsugeren. Og her troede jeg, at jeg egentlig var en okay menneske kender. Jeg tog godt nok fejl. Når alt kommer til alt, er det nok meget godt at hun ikke skal rengøre vores hus yderligere.

4 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Aj for fanden det lyder overhovedet ikke rart :(

Alice M sagde ...

Åh nej... Skal man også passe på sådan nogen? Så kan jeg trods alt bedre lide hende jeg troede skulle være min rengøringskone, men som ikke dukkede op til samtalen.... Hmm

tankehal sagde ...

ej for fanden da !!! fat i den nøgle siger jeg bare !!

Majsen sagde ...

Vi fik fat i nøglen og måtte konstatere at en meget psysisk uligvægtig person udleverede den. Men i bund og grund har jeg helt vildt ondt af hende. Hun skal jo have hjælp, men det vil være forkert af mig at blande mig i den del. Men tænker da bare, om nogle får trykket på de knapper der skal trykkes på.

Så i bund og grund: stakkels menneske.