torsdag den 25. juni 2009

Ved at være klar

I dag skal vi ud og kigge på ny barnevogn. Og klapvogn. Og autostol. Og og og......! Vi har dog een barnevogn stående, men ønsker mig brændende en ny og mere handy een af slagsen. Odder vogne er skam fine og robuste, men det er også store og tunge at pakke ind og ud af bil. Der skal lidt mere bruger venlighed til, nu hvor tingene skal køre lidt mere glat her til lillepigens ankomst.

Da sønnike var lille og jeg var på barsel, var honey selvstændig og arbejdede hjemmefra. Det gav mig rigelig med mulighed for, at ordne indkøb og den slags sysler imens honey arbejdede og drengen sov hjemme i vognen - gerne i stræk af 3-4 timer. Det var så nemt. Nu er tiden en helt anden. Der skal til og fra børnehave hver dag, indkøb, efter børnehave aktiviteter og legeaftaler med hente/bringe. Jeg selv vil også gerne op og træne ligeså snart min krop er klar. Lillepigen bliver det barn der bliver slæbt med til det hele.

Men altså - at nå dertil hvor man skal ud og kigge på vogn og øvrigt; ja det er altså en lidt stor ting.

Min rare svigerfar er og male lillepigens værelse en sidste gang her i dag. Så kan vi også få det på plads. Der skal indkøbes nye skabe til børnene ligeledes i dag og en dejlig lænestol til mig, til de der natlige ammestunder. Ja faktisk så er vi ved at være ret meget parat til ankomst. Hun må dog godt lige vente til den rigtige dato.

Indtil ankomst er der mange dejlige aktiviteter i vente. En sommerferie ikke mindst, med tur nordpå i sommerhus, tur til Fyn med noget bed and breakfast og Egeskov Slot samt Zoo, og småture i een dags form. Og når sommerferien ender, ja så har vi 8 uger til ankomst af den lille dame.

Jeg kan godt mærke, at nu er der ved at være godt med kriller i maven. Ihhhhh......!!!

10 kommentarer:

Heidi sagde ...

Det må være stort. Glæder mig på dine vegne :-)

tankehal sagde ...

det lyder så dejligt så dejligt, jeg glæder mig altså også til hun kommer ;-) på vegne af jer... du forstår hvad jeg mener ik :-) håber det er okey at en fremmed også glæder sig lidt :-)

Grønlandsposten sagde ...

Det er altså bare spændende! Uha, er lige så stille ved at indstille hjerne på at skulle ud og købe alle de der ting, men det må lige vente nogle måneder endnu. Rigtig god shoppetur :-)

Majsen sagde ...

Frandsen: Det er bare kæmpe stort at få lov. Endelig. Og kortet blev godt nok viftet i dag.

Krone 1: Du er da ikke fremmed! Du må glæde dig alt det du vil. Havde du forresten ikke noget jeg skulle læse igennem? Sendte dig besked på FB da jeg missede chatten. Men send det endelig bare.

Grønland: Du kan snildt glæde dig. Det er smadder hyggeligt.

Susanne sagde ...

Det er fedt, at det nu er så virkeligt, at de store indkøb skal foretages.

Jeg håber, at der kommer en rigtig god sommer, der kan nydes, inden den lille frøken melder sin ankomst.

Vi har også planer om Egeskov, det skulle være en rigtig god oplevelse.

Bitten sagde ...

Hvor er det ren lykke at læse med her Majsemor.

Rigtig god fornøjelse med de sidste forberedelser...og ferien.

Majsen sagde ...

Susanne: Det kunne da være hyggeligt om det lige var samme dag, vi drager mod Egeskov :-)

Bitten: Jeg håber også, at hele din dejlige tøseflok (....og det er dig incl.) også får en super ferie.

FruE sagde ...

Skøn læsning Majsemor. Kan kun være glad på dine vegne.

Håber du/I får en dejlig sommer.

Kram

Stine Willum Adrian sagde ...

Nøj hvor dejligt!

Det der babyshopping er så skønt.....
KH Stine

anjoe sagde ...

At jeg ikke kommenterer så flittigt, er ikke ensbetydende med, at din blog ikke besøges ofte, for det gør den. Og jeg ved ikke at behøve fortælle dig, hvor glad jeg er på Jeres vegne ;-)

Shop løs, og gør alt parat til datterlil's hjemkomst, sådan skal det være nu - for det gælder troen på fremtiden, og ikke fortidens to tunge skyer, selvom de selvfølgelig aldrig glemmes!

Søndagskram sendes Jer fra Midtlolland...