tirsdag den 16. juni 2009

Hormon gas der lige skal ud......

Ja jeg ER stor - og JA jeg ved godt, at jeg måske ligner en der snart skal føde. Men der er altså stadigvæk over 3 måneder til. Derfor er det meget lidt flatterende at få at vide: "Guuuudddd hvor er du tyk allerede" eller "er du sikker på, at der ikke er to". Den værste: "Sådan så min søster ud dagen inden hun fødte, og HUN var altså mega stor". Nå men tak......!

Jeg gad også godt, have en lille beskeden badebold på maven. Men det har jeg ikke. Det tynger mig efterhånden allerede fysisk, så små siddepauser er påkrævet ofte i løbet af dagen. Jeg glæder mig i den grad til, at hele forløbet er overstået og jeg har lillepigen i armene. Og så skal jeg ski nok få hentet min gamle krop frem af gemmerne. Nu skal jeg nemlig ikke have flere børn, og derfor får den en skalle gør den så.

Men hvorfor er det sådan, at når man er gravid tyk, så tror omverdenen at alle kommentarer er tilladte?

Jeg tror jeg skriver en bog: sådan må du gerne tale til en gravid - og sådan må du IKKE tale til en gravid. En gravid med mange hormoner vel at mærke. NÅ!

9 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Jeg tror, at det er ligegyldigt, hvordan du er gravid. Bare det at du er gravid, giver resten af verden frit lejde til at tale og røre som de lyster.

Der er altid nogen, der har en "sjov" kommentar eller lige som-historier.

Jeg er ret sikker på, at du er lækker alligevel. Jeg er på dit hold :)

FruE sagde ...

Jamen Majsen, din krop er jo nu fælleseje. Vi må snakke og kommentere og ikke mindst pille på maven når som helst, hvor som helst.....not!!

Fatter bare ikke, at folk går sådan over gevind i andres graviditeter.

Ha' en dejlig dag.

Bambi72 sagde ...

Ved du hvad Majsen.... Brok dig ALT hvad du vil....
Jeg sidder her og STOR nyder at du gør det.... Og at du kan gøre det...
For pokker hvor er det skønne ord :-D

Grønlandsposten sagde ...

Hørt hørt!

Susanne sagde ...

Du rammer helt plet.

Kommentarer kunne jeg til en vis grad sluge. Det var værre, når nogen mente, at det var deres ret også at røre ved maven....

Når det så er sagt, så synes jeg at tykke gravid-maver er smukke.

Majsen sagde ...

Frederikke: Vi kan da sætte os ned, og ae hinandens maver :-)

Fru E: Hahahaha.....

Bambi: Der skal helt sikkert nok nå, at komme mere brok fra min pen inden jeg føder :-)

Grønlandsposten: Du kan tro at det er drøn irriterende. Det må være noget dansk. Kunne ikke forestille mig, at dem på Grønland gør sådan noget. Hey - jeg kunne bo hos dig den sidste tid inden fødsel?

Susanne: Jeg har heldigvis ikke så mange der skal røre. Jeg udstråler nok en: "lad min mave være" attitude. Det er næsten slemt nok når lægen en gang om ugen står og mærker rundt. Det er virkelig så det vender sig i mig. uffffff.....

Jeanette sagde ...

Må vi så se nogle billeder!!! Lige meget hvor stor du er, så er jeg sikker på at du er for lækker!

Med hensyn til de grænser der i den grad forsvinder omkring gravide, så tror jeg at det har noget at gøre med den facination af livet. Det at du pt bager et barn inde i din krop, er noget selv gravide undres og facineres af. Det er livets mirakel. Og så glemmer folk ALT om diskretion, berøring og kommentare. Jeg syntes selv at det til tider kan være skide irriterende, så det er ikke fordi jeg forsvare, men det er måske en forklaring.

Mange kram til dig og din - helt sikkert- smukke mave....

Heidi sagde ...

Når man er gravid er man da gravid! - ikke tyk.

Nadja Kaagh sagde ...

Hey, må vi ikke se et billede at den fine mave?

Folk vil ALTID synte at en gravid da skal høre alle de både gode og dårlige historier de nu kan komme med omkring graviditet, og vi der er eller har været gravide har bare slet ikke nogen videre stor lyst til at høre om deres tante Fridas trillinge graviditet der slet ikke kunne ses!

Vi har nok bekymringer i vores egen!!

Men vi må jo trøste os med at om 10 år gør vi nøjagtig det samme og har glemt hvor irriterende det var mens vi selv var gravide..