lørdag den 29. december 2007

Tak for 2007

Ja også her rinder året snart ud. Et knitrende nyt påbegyndes hvor nye sider skal vendes. Det bliver spændende.

Kigger tilbage på et år hvor:

  • Jeg rykkede tættere på 40 år end 30.
  • Havde en form for ønske om, at der skulle ske noget andet rent arbejdsmæssig men havde svært ved at søge nye udfordringer. Dels kan jeg ikke se, at man kan få bedre kollegaer end jeg har og så var der lige det brændede ønske om endnu et barn. Man møder jo ikke op et nyt sted og siger: øhhhh - jeg er forresten gravid.
  • Jeg har næsten haft konstant graviditetskvalme i 8 mdr., men skal først føde til maj næste år. Måtte lige være gravid 3 gange dette år, inden babyen ville blive hos mig.
  • Jeg svorede at jeg ikke skulle være blogger. Det blev jeg alligevel.
  • Jeg hørte Madonna og George Michael synge live og det var næsten som at have Roling Stones i baghaven. Vinden var i min retning.
  • Det var lorte vejr i sommer, men nåede dog selv modsat mange andre, at holde ferie i DK med sol og standtur i egen ferie.
  • Har haft dejlige, men for få (havde svoret sidste nytårsaften, at der skulle være mere tid til venner og familie - ak og ve............), stunder med gode mennesker og venner omkring mig.
  • Sønnen blev 3 år og jeg kan ikke altid forstå, at han er så "stor" nu med så mange egne meninger.
  • Vi nåede ikke hjem fra vagtlægen da snestormen satte ind først på året. Sneede inde i 3 dage hos mormor med en syg dreng. Den sidste dag var lang for alle parter.
  • Min bror og hans familie der bor i Luxembourg, er ikke dem vi ser allermest til i løbet af et år. Ikke fordi vi ikke vil, men tiden begrænser os. Vi så dog hinanden 3 gange dette år og af flere dages varighed pr. gang. Havde derudover nevøen på ferie alene. Skønt skønt.
  • Min søn tror stadig efter 4 måneders besættelse, at han er Sigurd Barrett.
  • Vi fik en fantastisk stor ny anlagt terrasse rundt om vores hus. Det ligner syden om sommeren. Jeg elsker stadig mit slot.
  • Jeg har haft mange kaffestunder med mine naboer pga. sygemelding. Super hyggeligt med kaffen og snakken. Øv til årsagen til, at jeg har tid til den slags i dagtimerne.
  • Jeg blev gudmor til en rigtig lille dukke pige.
  • Jeg konstaterede endnu engang, at man ikke skal blande sig i mænds kærlighed til Weber grej. Jeg endte dog med, at blive glad for det store nye monstrum, selvom den gamle også gjorde det fint.
  • Min dejlige mand fik nyt arbejde. Et godt et, men vi syntes at vi sammenlagt bruger al for megen tid på transport tur/retur. Vi skal have lavet om på den fordeling somehow.
  • Jeg fik sat mit kryds og er ikke sofavælger.
  • Har drukket al for meget cola
  • Efteråret var fuldstændig tosset med arrangementer stort set hver weekend i knap 4 mdr. Fantastisk at se alle de mennesker som vi gjorde. Var dog glad for, at få nogle fri weekender efterfølgende.
  • Jeg blev voldsom forelsket i min nye opvaske maskine, efter at have haft en der var mig utro i 2 mdr.
  • 5 gange fik vi booket barnepige for, at gå i biografen. Vi kom aldrig så langt - endte med at hænge på café istedet.
  • Jeg har brugt alt for mange penge på børnetøj og for lidt på mig selv.
  • Har støvsuget min. 300 gange i år. Elsker stadig vores brændeovne, meeeeennn så fedt er det ikke med alt det støv det afstedekommer.
  • Vi holdte juleaften for 4. gang i streg og det var super hyggeligt.
  • Jeg føler mig faktisk som en rigtig god kone og mor og vil godt give mig selv et skulderklap for indsatsen i år.
  • Og meget meget andet............

Nu glæder jeg mig til næste års højdepunkt: barn nr. 2. Men ved, at der kommer mange andre gode ting ligeså. Vil derfor gå glad ind i næste år og sige foreløbig tak for dette.

Nu vil jeg gå ind og rykke sofaerne sammen til een stor firkant, klodse godt op med puder og bare hygge mig med manden, en god film og nogle slikærter (dem er jeg voldsomt glad for i øjeblikket). Drengen har sovet nu i halv time og ro på den front.

Godt nytår til alle.

Ingen kommentarer: