onsdag den 6. januar 2010

Tallet 10

Den 10. januar 2008 kl. 10. Indgang 10 Skejby Sygehus. 10 tallerne rullede, og vi fik beskeden om Jacob. Jeg havde det meget svært med tallet 10 derefter.

Den 10. januar 2010 kl. 10 - præcis 2 år senere: vi skal gå op af kirkegulvet med Nanna på armen for, at få hende døbt.

Måske er 10 slet ikke sådan et dumt tal alligevel? Det vil ihvertfald altid forbinde mig på sådan en mærkelig måde med mine børn. For Frederik er nemlig født i 10. måned.

Måske betyder det hele, at jeg en dag skal vinde 10 millioner.....:-)

8 kommentarer:

Camilla sagde ...

Åh du søde Helle,- vi glæder os til at komme og fejre prinsessen d. 10 - kl 10 - år 2010....

FruE sagde ...

Det er da det dét betyder :-)

Kender godt det med tal symbolikken. Selv om den første del forbindes med sorg, så har I heldigvis fået noget fantastisk ind i den anden del.

Knus

Maomis sagde ...

Hvor er det fantastisk og at lille Nanna skal døbes lige præcis den dag lige præcis på det tidspunkt, giver da rigtig meget mening. Dine børn er forbundet, døde som levende. Det er da en smuk tanke. Hjertelig tillykke med hende. Håber I får en dejlig dag.

Susanne sagde ...

Det er da smukt, som ringen bliver sluttet. Jeg håber, at I får en rigtig god dag.

Lotte sagde ...

I kunne ikke have valgt en bedre dato til Nannas dåb!
Håber I får en rigtig dejlig dag, og at du lige straks vinder de 10 millioner :-)

Anonym sagde ...

Tallet kan også betyde, at du måske endnu mangler at tabe 10 af de sidste 12 kilo :-D

Majsen sagde ...

Camilla: glæder mig også til at se jer!

Fru E: det er jo lige præcis det vi har

Sofie: jeg havde det først vældig svært med datoen og klar til at ændre dåbs dagen. Var helt årlig bange for, at der ville falde brænde den dag. Men så sov jeg lige på det, og fandt en anden symbolik i det istedet. Jeg tror min taktik er rigtig.

Susanne: det bliver med garanti en skøn dag. Vi skal nemlig et SKØNNNT sted hen bagefter.

Lotte: hvis nu jeg vinder ikk - skal vi så tage til Borneo og svinge os med vores abe unger? Jeg gir......!

Anjoe: det er faktisk ved at være lige ved og næsten. 400 gram fra i går, til det du skriver. Så det er heldigvis nedadgående.

Grønlandsposten sagde ...

Nanna har ændret den symbolik til også at indeholde noget godt :-) Vil ønske jer en rigtig dejlig dag.