torsdag den 19. februar 2009

Slap af

Nu skal Majsemor til at være lidt mere hjemme end vanligt. Skal nemlig måle stabilt blodsukker i 3 sammenhængende timer om morgenen, førend jeg "må slippes ud". Alt det kvalme/opkast værk sætter jo en kæp i hjulet for netop stabiliet. Har jeg kvalme og for højt blodsukker, så må jeg ikke spise for at få det lidt bedre (for så stiger blodsukker og det er noget slemme slemme noget). Og spiser jeg ikke for at tage det værste, så undgår jeg ikke at kaste op. Når så jeg kaster op, så har jeg ikke mad i maven til, at "udligne" den mængde insulin som bliver sprøjtet i kroppen hver dag. Og når blodsukker for lavt, så kaster jeg endnu mere op. Det er nogle dumme dumme spiraler at komme ind i.

Og da dette gerne skal blive til noget med "Tampen" i maven, så er det kun een ting det handler om: stabilt blodsukker.

Jeg håber virkelig, at kvalmen har tænkt sig at forlade min krop indenfor nærmeste fremtid. Så jeg kan prøve det der med, at man arbejder indtil man går på barsel. Det vil jeg så gerne prøve ligesom alle andre. Man bliver nemt sådan en ynkelig ting der ikke kan noget. Så nu håber jeg det hjælper, at jeg tager den med ro derhjemme om morgenen og ikke drøner ud af døren kl. 06 men ved 9 tiden istedet.

6 kommentarer:

tankehal sagde ...

jeg krydser osv !!

Maomis sagde ...

Kan godt forstå at du gerne vil af sted. 1 1/2 måned i sengen, som jeg var igennem, var ikke sjovt!

Grønlandsposten sagde ...

Håber nogle gode tanker herfra kan hjælpe lidt...

anjoe sagde ...

Majsemor skal gøre, hvad majsemor skal...

Weekendkram fra Lolland ;-)

Bitten sagde ...

Næsten som anjoe vil jeg sige at, en Majsemor må tage den tid en Majsemor skal tage!

Håber du snart er "stabil" igen.

Kram B

Majsen sagde ...

Tankehal: Tark....:-)

Sofie: Og det går faktisk helt fint med at komme afsted. Det meste af tiden.......

Grønland: Så var det måske det der lige hjalp i dag. Det startede nemlig skidt men blev helt godt.

Anjoe: Og det gør hun også hende Majsemor.

Bitten: Jeg håber også, at jeg snart er stabil igen. Håber, håber, håber........