onsdag den 18. februar 2009

Hormoner med fart på

Det må se meget mærkeligt ud. Sidder ligeså stille på arbejdet og udfører mit arbejde. Kigger på skærmen. Hovedet laver den der mærkelige bevægelse som det nu gør, når man skal kaste op.

Bliver bare siddende og laver spasser hoveder, imens jeg arbejder videre. Jeg kan nemlig godt skelne imellem hvornår der kommer noget og hvornår det bare er ulven der banker på.

Men altså - kollegaerne har snart stillet alle skraldespande på matriklen hen til mit bord. Man ved jo aldrig om jeg rent faktisk tager fejl en dag, og får hurtig brug for skraldespanden.

Mine hormoner tror vist også lige, at de skal spille smarte i øjeblikket. Jeg farer normalt ikke sådan op på jobbet, men det er sket nogle gange nu. Specielt da man hørte denne med: "arh - tror ikke vi helt har ondt af dig mht. det kvalme - du er jo selv ude om det". Hvortil Majsemor promte svarede:

"Jeg tror egentlig heller ikke jeg vil have ondt af jer, når I ligger jer med lungekræft eller rygerlunger pga. cigaretterne. I er jo selv ude om det".

Aj det var vist at gå over stregen. Men pointen stod pludselig klar. Nu kan de godt se, at det altså ikke bare er noget jeg finder på med det kvalme. Det hærger gør det så.

5 kommentarer:

Maomis sagde ...

Jeg er stadig vildt imponeret over dem der kan gå på arbejde med kvalme. Jeg var bare ynkelig i min seng det meste af tiden og jeg kastede ikke en gang op.

Majsen sagde ...

Maomis: Jeg ar også ynkelig hjemme i går, men fik arbejdet en lille smule sidst på dagen. Så jeg kender begge verdener. Og tror snart at hjemmetiden vanker. For der er jo den detalje, at når man har sukkersyge og mister sit mave indhold, så er der ikke noget i kroppen til at opveje insulinen. Og så går det galt. Og man får mere kvalme osv. Det er en mega dum spiral.

Og når man bare har kvalme, kan man ikke bare gå og småspise af en kiks og sån. For så stiger blodsukkeret og det er meget uhensigts mæssig. Det er bestemt ikke den nemmeste cocktail det her. Derfor er kvalme så speciel opslidende for mig. For jeg kan ikke rigtig gøre noget.

Maomis sagde ...

Det lyder da som en sygemelding det der. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor svært det må være at skulle regulere en sukkersyge med kvalme og opkastninger. Jeg ved hvor syg min far nogen gange blev når han var syg, netop på grund det med ikke at kunne regulere blodsukkeret som man plejer. Håber ikke du skal kæmpe med den kvalme alt for længe.

Majsen sagde ...

Vi må se, hvad de siger i morgen når jeg skal til første kontrol. Men optimal er situationen ihvertfald ikke, og for mange udsving i blodsukker kommer jo ikke den lille til gavn. De andre gange er jeg jo blevet sendt lige lukt hjem med sygemelding i hånden så jeg kun skal koncentrere mig om een ting: et stabilt blodsukker og intet andet. Det er det allervigtigste i alt dette. Så at sige betyder alt andet næsten ingenting.

Grønlandsposten sagde ...

Det lyder altså som en god plan, det der med sygemelding. Det må virkelige være noget af en balancegang at regulere blodsukkeret.