lørdag den 19. september 2009

Velkommen

Nu er nyheden omkring Nanna's ankomst jo ved at være en gammel nyhed. Men den indeholder for mig stadig så meget nyhedsstof.

Jeg og vi har fået den dejligste lille dukke pige. Stille og rolig som gør det man kan drømme om: ammer flot, sover perfekt og ellers bare betragter verden på hendes egen stille og rolige måde.

Og jeg kan slet ikke beskrive hvor godt jeg har det. På alle plan. Vores største ønske er gået i opfyldelse. Og så med sådan et pragt eksemplar. Det er helt mærkeligt at nå i mål, fordi ønsket har været der så længe og så inderligt. Nu er vi her så, men vores 2 skønne dejlige unger.

Er stadig på Skejby Sygehus og blogger fra mobilen. Derfor kommer der ikke lige billeder førend vi er hjemme igen. Måske i næste uge! Det er sejt gået af Nanna. Vi var blevet stillet 1-2 uger i sigte på neonatal men det blev kun til 2 dage. Nu skal hun bare blive stor nok til, at spise du helt måltid via amning først. Tror vi kan fjerne sonden i morgen, da hun snildt kan klare flaske og amning og blive ved til hun er mæt. Der sker fremskridt hver dag.

Nattesøvn forude, så godnat derude.

16 kommentarer:

FruE sagde ...

Dejligt at høre lidt fra dig om Nanna. Lyder jo som en helt perfekt datter I har fået. Endnu engang tillykke med hende.

Letten sagde ...

Tillykke. Jeg har ventet i spænding. Glæder mig til at høre mere.

Heidi sagde ...

Mere tillykke! :-)

Lotte sagde ...

Åh hvor er det bare gode meldinger at få. Glæder mig til at se den lille alf.

Jane sagde ...

Endnu en gang stort tillykke med prinsesse Nanna.
Glæder mig usigeligt til at se billeder af den unge frøken og til at følge jer/hende i fremtiden :-)

Johanne sagde ...

Stort, stort tillykke, fantastisk at det hele går så godt :-)

Susanne sagde ...

Dejlig læsning...
Tænkte for øvrigt på jer i går, da jeg så Sigurd i ternet tøj i Vejle.

Majsen sagde ...

Tak! Og altså-jeg glæder mig også til at vise mit lille dukke barn frem. Hende med de lange mørke lokker og små tykke kinder :-)

Vi kan så undre os over hvordan det nu lige var, at hun fik mørkt hår, når mor er blondine og farmand er rødhåret. Men kan se at det bliver lysere for hver dag, med lidt rødlig skær. Jeg har altid haft en fornemmelse af, at hun skulle få farmands flotte hårfarve, så lad os se.

Susanne: var det godt til Sigurd?

Grønlandsposten sagde ...

Endnu en gang kæmpe tillykke med hende, det er virkelig godt at høre, at det går så godt med jer begge :-)

Maomis sagde ...

Åh for pokker hvor bliver jeg dog varm om hjertet og lille smule forelsket, skønt jeg har aldrig har mødt eller set dette skønne lille væsen. Elsket er hun. Og sej. Hun vil i den grad livet, det er da tydeligt. Hun ved lige hvad det drejer sig om for jer. Kæmpe kram og tillykke!!! PS: Det med fornemmelsen holde ofte stik. ;-)

anjoe sagde ...

... blot et minus fra min side af:
Nanna er skisme ikke en dukkepige; hun er et pigebarn, der har klaret at vokse sig stor nok i mors mave, sidste "udkald" tilmed - og hvor det glæder mig :-D

Kærligste hilsener til 4-kløveret fra anjoe

Lotte sagde ...

Majsen, hvis du har tid og lyst, er du meget velkommen til at lege med her: http://allreiter.blogspot.com/2009/09/awesome-eller.html

Susanne sagde ...

Vi hørte altså slet ikke ham Sigurd. Det var ved at være overstået og han havde travlt med at skrive autografer til de sidste børn. Men flot var han jo - i sit ternede tøj.

Margrethe sagde ...

Hvor er det dejligt at høre.
Stort tillykke med den lille skønne pige :-)
Glæder mig til at høre mere om hende og storebror :-)

Lykke sagde ...

Hej Majsen!
Ja jeg forsøger lige endnu engang. Jeg er overhovedet ikke bekendt med det her blogger ting ;-) Nå men jeg kom tilfældigt ind på din side da jeg sad og søgte efter nogle ønsker til min 9 årige dreng. Jeg er helt på bar bund :-) kom ind på en blog, hvor du skrev om kalenderpakker - det var sidste år, det var skrevet. Læste din "historie" og kunne ikke lade være med at læse resten. Blev meget rørt af det, for hvor måtte det være hårdt. Samtidig syntes jeg bare du var helt fantastisk til at se videre, være der for din store søn. Du har en skøn måde at skrive på, så Jeg blev grebet og læste videre, og ser at du nu har fået en lille velskabt datter, Stort tillykke, hvor er det skønt at livet også kan smile til os. Det kan godt være du syntes det er lidt mærkeligt med en hel fremmeds hilsen, men måtte bare lige ønske tillykke samt Guds rige velsignelse, til dig og din familie. ( og så må jeg se om jeg så kan få flere inspirende gaveønsker til min søn et sted, dine kunne bestemt godt bruges
:-D )
Efterårshilsner Lykke

Majsen sagde ...

Ja jeg har været lidt sen til, at få svaret jer på jeres rigtig søde kommentarer. Tiden gået med, at være mor for mine børn og være der for dem. Det har været så givende.

Lykke: Mange tak for din kommentar. Husk på, at her i blogland er ALLE velkommen og man bryder ikke ind i noget man "ikke må". Tværtom. Det er derfor at profiler er offentlige, så alle kan læse med. Tak for dine søde ord. Det er rart når det giver mening for andre end een selv.