onsdag den 14. april 2010

Velbekomme

Kl. 07.30 : stor portion grød. Mælk dertil.

Kl. 10.00: Endnu en portion grød, samt en "babysmoothie" (erstating blended med 1 banan, jordbær og lidt A38. Serveret på flaske med vællingsut. Ryger lige ned og en absolut favorit)

Kl. 12:15: Vi er i skoven og der skal lige lidt mælk til.

Kl. 13:30: Så er det tid til grød igen, tilsat frugtmos.

Kl. 15:30: Napper lige en stor omgang mælk.

Kl. 17:00: Fuldstændig panisk sulten, og spiser en stor kogt bagekartoffel, en dampet rødspætte, en gulerod samt lidt brocolli. Blended.

Kl. 18-20: Er puttet (for man sover jo næsten ikke i løbet af dagen) og i perioden napper man lige næsten 400 ml. flydende, fordelt på vælling og mælk. Halvsovende.

Sig mig lige - har den pige da bare ingen bund?

Det er da godt, at der findes fast føde og moderen ikke skal producere det som brystmælk. Så var jeg dejset omkuld for 2 måneder siden.

Og så skulle man tro, at den lille dame sover heeelt indtil i morgen tidlig ovenpå alt det mad! Men så skulle det da være første gang, for ovenstående er det daglige scenarie. Næh - man napper da også lige et par omgang mælk om natten.

Bøvs siger jeg bare. Ikke noget at sige til, at vi stille og rolig lægger str. 74 på hylden, og er hoppet i str. 80/1 år. Og hun blev 7 måneder idag.

8 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Vi (eller altså mest Harald) er kommet i en størrelse 68!

Men jeg skal da lige love for, at hun har en god appetit :)

Og den der babysmoothie skal jeg huske at præsentere Harald for på et tidspunkt. Den lyder lækker :)

Majsen sagde ...

Han har sku da også fart på ham Habibi...!

Og babysmoothie'en er altså også ret god. Jeg bruger faktisk al mulig slags frugt, men stort set altid med bananen som basis. Den er selvopfunden, men efterhånden brugt af mange. Og den smager ski godt, for jeg smager den altid selv til. Og har også nappet de rester der ikke lige er plads til i en 260 ml. sutteflaske :-)

Susanne sagde ...

Hun er da en dame, der vil frem i livet. Godt at vi andre ikke vokser i den fart.

Grønlandsposten sagde ...

Hold da op en appetit! Hun vil godt nok frem i livet. Glæder mig såååå meget til at se hende :-D

Margrethe sagde ...

Dejligt at hun har så god appetit - Det er da en fryd :-)

tankehal sagde ...

gad vide om gæster også får babysmoothies :-))

Majsen sagde ...

Susanne: Så ville vi være 12-13 meter høje. Jeg har helt sikkert en søn der syntes, at det kunne være det sejeste :-)

Grønland i DK: Ja der er fart på. Vi glæder os også rigtig meget til at se jer.

Margrethe: Ja jeg er imponeret over, at hun spiser alt hvad der bliver serveret. Ingen kræsenpind der. Så det brokker jeg mig bestemt ikke over.

Tanke: Det kan du da sagtens få. Skal det være med alm. modermælks erstatning, eller foretrækker du den syrnede udgave?

Jeanette sagde ...

Jamen så kan jeg da godt droppe at sende dig hendes ½ års gave og så fluks få lavet en ny i den rigtige størrelse. Hold da op hun har fart på den lille....øh jeg mener store dame! ;-)